Jag vet att det alltid finns en annan väg till databaserna, men att lösenordskydda hjälper alltså inte?
Jag har ett eget nätverk i mitt eget hus så jag har inte ungar som springer omkring hos mig men jag har lillbrorsan som då och då hälsar på ändas för att sitta framför min dator spelar Counter strike.
Jag har även planer att flytta till en riktig webbhotell som jag har redan hittat och det kommer att bli serverconnect.se.
sådär tillbaka till lösenord och root grejen
Jag gick genom allt långsam men säker....
tror att jag kommer att klara av detta men har bara små enkla frågor innan jag gör detta.
inne i privilegier så har jag flera användare än vad guiden visar jag har 3 olika användare:
Användare: Vem som helst Värd: %
Användare: root Värd: 127.0.0.1
Användare: root Värd: localhost
Jag vet att root värd: localhost ska vara kvar och vemsomhelst värd: % och root värd: 127.0.0.1 ska bort, Rätt?
Enligt guiden så ska jag har en värd som kallas root värd: % men sånt har jag inte

och är det viktigt eller oviktigt att ha denna värd?
En annan ska... Hur kommer det att se ut för domän? Jag har köp det via binero.se och undrar om man lägger in lösenord kommer det att göra några konstigheter med binero och deras anslutning till mitt nätverk... Kanske detta borde jag fråga binero om men du vet svaret så snälla säg till.
sist men inte minst.
efter att man har lagt in lösenord visst måste man också skriva lösenordet nånstans i phpbb mappen, någon fil som kallas config nått kanske?
Jag uppskattar alla svar