Admin loggin misslyckas?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
swede
Medlem
Medlem
Svar: 0

Admin loggin misslyckas?

Inlägg av swede »

Jag har läst igenom 12 utav 17 sidor i denna kategori utan att hitta något som är liknande mitt problem.

Har ett testforum här som jag leker med innan jag lägger upp mods etc på ett annat forum. Nu kan jag inte logga in som admin, jag kan logga in som medlem utan problem men när jag klickar på admin login i nedkant på forumet och skriver in mitt lösenord så efter typ 2 sek kommer jag tillbaka till login rutan fast jag fått detta meddelande:

Du verifierades och kommer nu att vidarebefordras till administrationspanelen.

Har provat att tömma cache i <root>phpBB3/cashe samt tömt IE's cache också utan framgång, finns det någon bakväg in i admindelen för när jag kör Prosilverstilen så fungerar det? Nu har jag låst nuvarande stilen så jag kan inte ändra i kontrollpanelen till prosilver utan måste in i admindelen för att ändra stil.

Helst skulle jag vilja återställa forumet till orginalet fast utan att tappa några inlägg, är det möjligt??

Om jag kommer ihåg rätt så är forumversionen 3.0.1 eller 3.0.2
Mvh,
Eric Hjelte
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Admin loggin misslyckas?

Inlägg av Kjell »

Du skulle kunna uppgradera ditt forum.
Hämta hem uppgraderingen från phpBB.com och hämta hem nyare version av temat du kör.
http://www.stsoftware.biz/free_phpbb3_styles.html
Språkfilerna ska du också uppgradera.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
swede
Medlem
Medlem

Inlägg av swede »

Jag har provat att uppgradera forumet genom ACP tidigare men fått för många felmeddelanden så jag har inte orkat lägga ner någon tid på det. Vilka filer skall jag byta ut mot nya genom ftp för jag kommer ju inte in i ACP för att göra en uppdatering??

Temat skall bort så det behöver jag inte uppdatera ;) ;)
Mvh,
Eric Hjelte
swede
Medlem
Medlem

Inlägg av swede »

Fixat, tack för hjälpen :) :) Uppdaterat till senaste genom ftp.
Mvh,
Eric Hjelte
Skriv svar