Phhpbb banner
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Phhpbb banner
Hej hur gör jag för att få in denna bild istället för den blå bannern högst upp i forumet
http://d15928162.u211.surftown.se/phpBB3/index.php
http://d15928162.u211.surftown.se/phpBB3/index.php
- Bilagor
-
- ongrusnew.gif (78.62 KiB) Visad 8380 gånger
Re: Phhpbb banner
Du får använda din ftp-klient
(Root)/styles/(din stiltema*)/images/site_logo.gif
*upprepa detta med alla dina installerade stilar.
du byter ut site_logo.gif mot din bild.
och din bild måste heta site_logo.gif
(Root)/styles/(din stiltema*)/images/site_logo.gif
*upprepa detta med alla dina installerade stilar.
du byter ut site_logo.gif mot din bild.
och din bild måste heta site_logo.gif
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Om det nu är loggon du ska byta så rekommenderar jag inte att göra som föreslås ovan.
Ladda upp filen med dett eget namn. Och gå sedan till ACP -> Stilar -> Bildpaket -> Redigera på den stil du använder.
Välj sedan "Huvudlogga" och byt ut den mot ditt filnamn. Korrigera även bildstorlekarna, så att inte den pressar ihop din bild till en så stor bild som den vanliga loggan upptar.
/marcus
Ladda upp filen med dett eget namn. Och gå sedan till ACP -> Stilar -> Bildpaket -> Redigera på den stil du använder.
Välj sedan "Huvudlogga" och byt ut den mot ditt filnamn. Korrigera även bildstorlekarna, så att inte den pressar ihop din bild till en så stor bild som den vanliga loggan upptar.
/marcus
Ser inte så sexit ut...
Jag skulle låsa forumbredden och lägga loggan i bakgrunden samt en tom gif bild där du har loggan idag.
Första steget är att göra om loggans storlek till det format som det ska vara.
Sedan låsa forumbredden i common.css (nu är den 800 pixel)
Kopiera loggan till phpBB3/styles/prosilver/theme/images och ändra i colours.css
Till sist skapa en tom gif bild istället för site_logo.gif som man då kan användas för att klicka på och ändra höjden på loggan.
Jag skulle låsa forumbredden och lägga loggan i bakgrunden samt en tom gif bild där du har loggan idag.
Första steget är att göra om loggans storlek till det format som det ska vara.
Sedan låsa forumbredden i common.css (nu är den 800 pixel)
Kod: Markera allt
#wrap {
padding: 0 20px;
min-width: 650px;
width: 800px;
margin: 0 20px ;
}
Kod: Markera allt
.headerbar {
background-color: #DC1040;
background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/bg_header.jpg");
color: #FFFFFF;
}/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Man kan också ladda upp loggan på imageshack eller photobucket (den senare har verktyg för att göra o storlek på bilder) och länka som Kjell föreslår från temafilen. 
Jag skulle faktiskt avråda från Imageshack och Photobucket.
Inte för att de tjänsterna är dåliga eller att lösningen i sig att ladda filer utifrån är dålig... nej, utan för att många dumma brandväggar innehåller filer för just Imageshack m.fl. Detta leder till att bilden visas som ett "rött kryss".
Detta kan vara ok, när det är en avatar som inte fungerar... men ärligt talat inte så bra när designen faller.
Man kan iofs. alltid säga att "då får ju de öppna sina brandväggar"... tyvärr är inte verkligheten så enkel alla gånger.
/marcus
Inte för att de tjänsterna är dåliga eller att lösningen i sig att ladda filer utifrån är dålig... nej, utan för att många dumma brandväggar innehåller filer för just Imageshack m.fl. Detta leder till att bilden visas som ett "rött kryss".
Detta kan vara ok, när det är en avatar som inte fungerar... men ärligt talat inte så bra när designen faller.
Man kan iofs. alltid säga att "då får ju de öppna sina brandväggar"... tyvärr är inte verkligheten så enkel alla gånger.
/marcus
kan någon förklara på ett enkelt sätt hur jag skall få in min banner, så att den syns?
Var skall den ligga, heta osv..
tacksam för snabbt svar, har provat olika varianter, men inget fungerar..
din banner ska ligga i (Root)/styles/(din stiltema*)/images/site_logo.gif
när det gäller ''syns'' så förstår jag inte riktigt kanske en länk till din forum kanske hjälper
när det gäller ''syns'' så förstår jag inte riktigt kanske en länk till din forum kanske hjälper
oftast funkar det om din bild heter site_logo och är i GIF-format.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Marcus har ju förklarat det korrekta sättet redan i den här tråden, jag vet inte hur man ska få till det mer pedagogiskt. http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 768#p38768chrispe skrev:kan någon förklara på ett enkelt sätt hur jag skall få in min banner, så att den syns?
[edit] Om din stil inte stöder logga, så går det ju inte. Fyll gärna i supportmallen och gör en egen tråd. http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690