och så var det ju vissa filer jag skulle redigera om innehållet i.
men jag har bara gjort det i filerna på den engelska mappen samt i prosiler-stilen.
jag undrade om jag skulle kopigera de redigerade filerna till de andra språkpaketen.
en ny problem är att jag inte kan logga in då det står att den inte hittar quick_reply.php i svenska mappen.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
Jag menade vilket MOD, länk, eller kopiera över filen. Det finns flera snabbsvarsMODdar. Jag vet inte om det jag har klart är kompatibelt med det du behöver.
Näee, den har jag inte på svenska tyvärr. Kopiera in den engelska filen till <forumroot>language/sv/mods/ så kan du köra den ialalfall, tills du hinner översätta den.
Du laddar upp filen som omnämns i mappen install på servern, kör filen via webbläsaren.
Nu fixas alla saker i databasen som ska ändras.
Sedan kan du rakt av ta bort filen (och katalogen igen).
Att den i MOD-paketet ligger i mappen "contrib" beror på att det så att säga är "bidrag" (eng. contribution), som ska/kan användas för att lättare installare en MOD. T.ex. kan den innehålla saker till andra språk eller stilar.
/marcus
PS!
Att du inte fått fullständigt svar har jag inte fattat. Och det beror på att du ställt massor med frågor i samma tråd, och du har (om du kollar igenom noga) fått alla svar. Men ingenstans framgår det att du inte fått det... tills du bumpade den.
Enklare för dig och för oss är om du ställer en fråga per tråd! Faktum är att det är en av våra regler.
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Ja. Problemet var att min Zipgenius eller Vista aldrig mappade och sorterade filerna, vilket denna dator jag kör ifrån gjoorde nu. vilket lättare fick mig att hitta filen. så, nu ska det inte vara till besvär
PS.
Marcus.
får viss hålla med om att det var två frågor.
en om hur man installerade MODen och en om min översatta SV-fil.
DS.
skall även passa på att säga att nu har jag fixat en "SV"-fil för MODen som funkar perfekt.
(vet ej hur man laddar upp den här. men om någon ger en förfrågan så...)
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
Jag fattar inte alls vad du har för filer/grejer inom kod-taggarna, men svarar ändå.
Om du fick en blanksida efter att ha kört install-filen, så kan det väl hända att databasen uppdaterades och du nu har en tabell för snabbsvar där. Du kan ju kolla via phpMyAdmin om den dykt upp.