Exportera phpbb_posts
Moderator: Moderatorgrupp
Exportera phpbb_posts
Hej!
Jag behöver exportera phpbb_posts ur en databas.. Jag kommer inte åt den via något annat än phpmyadmin... Måste man ta hela filen (som aldrig blir klar) eller finns det annat sätt?
hälsningar
Gustavv
Jag behöver exportera phpbb_posts ur en databas.. Jag kommer inte åt den via något annat än phpmyadmin... Måste man ta hela filen (som aldrig blir klar) eller finns det annat sätt?
hälsningar
Gustavv
Re: Exportera phpbb_posts
Du kan när du exporterar välja att bara ta den tabellen. Men du måste nog ha hela den.
Se till att "Kompletta infogningar" inte är förbockat. Det gör filen bautastor och tar lång tid.
Se till att "Kompletta infogningar" inte är förbockat. Det gör filen bautastor och tar lång tid.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Okej.. Jo, den blir bautastor ändå... Det är runt 35 000 inlägg, så det tar nog sin tid...
Nja, 35.000 inlägg är itne så stort, det borde gå relativt fort.
Har det någon inverkan om man väljer komprimering av SQL-filen?
Har det någon inverkan om man väljer komprimering av SQL-filen?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Men om du gör så att du går till den tabellen, och går till Export, så kan du ange antal rader som ska exporteras.
T.ex. 10.000, samt start på 0.
Sedan ökar du 0:na till 10.000, därefter till 20.000... osv. tills du har tagit hem alla inlägg, i ditt fall 4 filer.
/marcus
PS!
Flyttade nyligen en databas med närmare 300.000 inlägg...
DÅ är det bra om mottagande database/phpmyadmin kan ta stora filer... så man slipper stycka allt för mycket.
DS!
T.ex. 10.000, samt start på 0.
Sedan ökar du 0:na till 10.000, därefter till 20.000... osv. tills du har tagit hem alla inlägg, i ditt fall 4 filer.
/marcus
PS!
DÅ är det bra om mottagande database/phpmyadmin kan ta stora filer... så man slipper stycka allt för mycket.
DS!
Det är det man har mysqlDUMPERN till!marcus skrev:PS!
DS!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Jag hade ursprungligen en 3:e rad i mitt PS, men tog bort den... så att du bara hade att smiska in den där... 
/marcus
/marcus