Hur gör jag, är en totalt nybörjare.
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Hur gör jag, är en totalt nybörjare.
Jag har precis fixat ett domän namn och webbhotell.
Mainandledningen var att jag vill ha ett forum för mina medlemmar i ett spel.
Men jag har ingen aning hur jag ska få upp det här phpbb till mitt hotell. Jag har kollat supporten där jag har domän osv, men så klart efter jag betalat så står det att de inte assisterar med detta =/
och så vitt jag vet har gjort efter konstens alla regler, jag har aktiverat mysql och gjort en fpt mapp.
Men hur sjuttsingen rent ut sagt kan jag få upp detta phpbb från min dator till dit ? den är fortfarande zippad som det stog, och sen var det bara att installera när den väl fanns i min mapp.
Men när jag går ditt jag har domänen står det att det fattas index, hur laddar jag upp det ?
Tacksam för hjälp =/
mvh : caylee
Re: Hur gör jag, är en totalt nybörjare.
Här är en kort engelsk kom-igång-guide: http://www.phpbb.com/support/documentat ... lation.php
Tack petra, men det är just det som e min fråga =/
Jag vet inte hur jag ska få upp det ?
Behöver jag något programm för det ?
Tack på förhand =)
PS: Det är väldigt jobbigt att läsa en hel text skriven enbart i fet-stil. Det du skriver är inte viktigare än det någon annan skriver, utan den effekt du kan få av det är att folk struntar i att läsa dina inlägg.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/