WelcomePMMod

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

WelcomePMMod

Inlägg av Gustav »

Spelar inte så stor roll vilket MOD det är, (tror jag..) men jag har problem iallafall.. Försökte installera detta på min WAMP och det fungerade utmärkt. Förde över alla filer till webbhotellet sedan, men då får jag
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/message_parser.php on line 69: preg_match() [function.preg-match]: No ending delimiter '.' found
när jag ska redigera meddelandet i ACP... Testar att föra över ALLA filer till webbhotellet, samma resultat... Någon som har en tanke på vad det kan vara? Funderar på om det kan vara att PHP-versionen på min WAMP är 5.2.8 medans PHP-versionen på webbhotellet är 4.4.8. (ja, ett webbhotellsbyte planeras)
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: WelcomePMMod

Inlägg av tumba25 »

Självklart kan det vara något med php, men just preg_match() har inte ändrats sen version 4.3.0 enligt changeloggen.

Du har inte glömt databasändringarna som MODden kräver?

Är det en validerad MOD? Har du tittat i MODdens egen tråd om det är fler som fått samma fel?

Har du föreslagit att hotellet uppgraderar sin MySQL?
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar