Helt blankt
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Helt blankt
Skulle gå in på ett forum där jag är admin och tänkte uppgradera till 3.0.3. Märkte då att jag fick en blank sida. Jag kommer inte in någonstans. De flesta andra kommer in, skillnaden är att de har subsilver2. Jag kör prosilver. Har testat att lägga in en omoddad prosilver-stil, utan resultat. De med subsilver2 kan inte läsa trådar, de som är administratörer kommer inte in i admin-panelen (blank sida.) Någon som har en suning om vad det kan bero på. Har inte ändrat något på en vecka eller så så jag känner mig lite oskyldig... Postar supportmallen nedan.
Address till ditt forum: http://dcsforum.se/dieselsnack/index.php
Vilka teman har du installerade?: Prosilver, Subsilver
Vilka MODdar har du installerat?:
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Nej.
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.2
Vilken version av PHP?: Minns inte och kan inte se, men en gammal.
Vilken databasserver använder du och vilken version?: mysql, minns ej version.
Webbhotell/server: Cliche. (Ja, de har planerat flytt)
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Någon installerade phpBB2, men jag har installerat phpBB3 och uppgraderat.
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej.
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: Ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: Minns ej, dåd det var i förmiddags.
Berätta om ditt problem: Se ovan
Har du ett testkonto åt oss?: Kanske om det behövs (via databasen)
Re: Helt blankt
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Kod: Markera allt
SQL ERROR [ mysql4 ]
Unknown column 't.template_inherits_id' in 'field list' [1054]Litar mer på allt vad debian gör även fast de blir fel, än windows
Ska ha varnat om det vid uppgraderingen.
/marcus
Vad kand et vara då som inte stämmer tror ni?Information
Den valda tråden finns inte.
En annan fundering är ju att något med behörigheterna kan ha kärvat till sig.
Men det känns fel att att göra som du gör nu med en ny installation, jag själv skulle rätta första felet som du skrev om förut där det saknas ett fält "t.template_inherits_id". Nu är det svårt att veta vilka följder du kan få, även om du nu skulle få den här att snurra.
Hoppas ni har en backup utifall att...
Iofs. säger statistiken att ni bara har 6 medlemmar, men jag gissar att det inte stämmer. Innan detta strula hade ni ju massor med medlemmar.
/marcus