Kan inte logga in?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
vincent
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Kan inte logga in?

Inlägg av vincent »

Jag satt och mixtrade med mitt forum ett tag. Sen skulle jag logga ut mig för att testa med ett annat konto. Men Nu går det inte att logga in längre??
+ att det står att sidan inte är tillgänglig längre?(kolla här http://www.matmums.se) Vet någon hur jag kan logga in ändå och fixa så att det alltid går att logga in :?: :?: :arrow: :?:
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Kan inte logga in?

Inlägg av Marcus »

Inga problem, det byter bara att själva forumet inte är öppet utåt.

Klickar du på logga in så går det bra att logga in, sedan är det bara att gå vidare till Administratörspanelen via länken längst ner på sidan (dock bara om du loggar in med ditt Admin-konto).

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
vincent
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av vincent »

Det funkar inte ändå jag lyckas logga in men sen kan jag inte komma till den menyn för det står att jag inte har behörig het ditt??
vilket jag har eftersom jag bara har ett konto som funkar det?? Kan jag till ex om intsallera hela sidan?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

1. Står det verkligen att du inte är behörig? Menar du att du får upp att du måste logga in igen, det är som det ska... för att komma åt ACP måste man logga in en extra gång (det måste jag göra här också). Så fyll bara in en gång till där, så är du inne.

2. Jo, har du råkat radera ditt adminkonto så kanske du lika gärna kan starta om.

vincent
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av vincent »

"Du har inte administrationsbehörighet och kan därför inte visa administrationspanelen."
Och hur gör jag det?
vincent
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av vincent »

marcus skrev:1. Står det verkligen att du inte är behörig? Menar du att du får upp att du måste logga in igen, det är som det ska... för att komma åt ACP måste man logga in en extra gång (det måste jag göra här också). Så fyll bara in en gång till där, så är du inne.

2. Jo, har du råkat radera ditt adminkonto så kanske du lika gärna kan starta om.
2. Jo, har du råkat radera ditt adminkonto så kanske du lika gärna kan starta om.====== HUR kan jag starta om??
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

tar bort allt som phpBB lagt till i databasen, samt laddar upp en ny kopia av phpBB till din hemsida sen är de bara att installera om :)
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
vincent
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av vincent »

Men jag testade att slänga allt men sedan när jag lägger in det igen blir det som vanligt?? Och nu sitter jag på skolans datorer och kan logga in??(inte hemma??) Det står såhär :!: "Varning
Ta bort, flytta eller byt namn på install-katalogen innan du använder ditt forum. Om denna katalog finns kvar så kan ingenting förutom administrationspanelen visas." :!: Vad skall jag göra och vad är installation katalogen förnåt??
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Den frågan har du ställt förut och här är svaret på det: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 502#p35502
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
vincent
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av vincent »

Jo MEN Ingen ger några riktiga bra svar?? oCh om jag tar bort allt jag skrivit i den php så försvinner allt och sen så när jag skriver dit det igen då blir det exakt likadant igen??? Men vrf kan jag logga in i skolan men inte hemma? oCH vilket namn skall jag byta på installation katalogen`?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Man kan logga in på forumet även om installationsmappen, <forumrot>/install/, men det är bara Administratören som har nytta av forumet då det inte visas några kategorier på forumet. Administratören kan gå in administrera forumet.

Så snart du tagit bort (eller döpt om) mappen <forumrot>/install/, så fungerar ditt forum för alla.

Vilket namn? Ett bra namn är _install_egetpåhitt_ (byt ur egetpåhitt till något som bara du känner till).

/marcus

vincent
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av vincent »

Men kan inte logga in hemma fortfarande?? vet inte vrf nån som vet? funkar i skolan??
vincent
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av vincent »

Mozilla firefox funkar det inte att logga in på men IE funkar det på ?? men thx för allt
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Det verkar finnas en bugg i formulärhantering i senaste Firefox, inte bekräftat, men i tidigare versioner av Firefox fungerar det som det ska.

Problemet uppstår både i phpBB och i andra forumlär (t.ex. phpMyAdmin).

/marcus

Skriv svar