Omröstningar

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Omröstningar

Inlägg av Gustav »

Hej!

Jag funderar på om det kan vara möjligt att se vem som har röstat vad i en omröstning... Ienligt mina tankar borde gå iaf... Man skapar en länk i omröstningen till en ny sida... När man röstar så sparas vad man har röstat och vem som har röstat i en tabell i databasen... I den nya sidan så hämtar den data ifrån tabellen... ienligt mina tankar så :lol: Men är det något som går i praktiken? Visst, jag kan sitta och knåpa med det några dagar men först vill jag veta om det går^^ Jag har ju andra saker att göra då... Så någon kunnig, går detta?

Ha de gött!

//Alvedon
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Omröstningar

Inlägg av Gustav »

Okej den flyttades... Men den som flyttade kanske vill skriva något? :D Eller är det för svårt?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Ja, klart det går. Bara lite knåpande som krävs.

Du har den information du behöver i tabellerna phpbb_poll_votes, phpbb_poll_options och phpbb_topics. Det behövs ingen ny tabell.

Tänk på att dom flesta vill rösta anonymt i omröstningar, så det kan bli lite griniga kommentarer om du visar sånt offentligt.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Bra... Aja, jag visar det inte offentligt... Jag kan lite om php, men inte för mkt... Någon som vet var jag ska börja? Jag vet hur jag lägger till en länk vid omröstningen, men den andra sidan är den som jag har mest svårt med...
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Om du inte vet var du ska börja så kan du börja på phpbb.com och se om någon redan gjort en sådan MOD. Sen kan du ju fråga i [3.0.x] MOD Requests om det är någon som har tid och lust att hjälpa dig. Du kanske hittar någon du kan samarbeta med.

/J
Bild

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Klart :wink: Drar på semester imorron så :lol: Vi får se hur det går...
ktd
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av ktd »

Fick till det Gustav? Är på jakt efter precis samma sak, admin ska se vem som röstat.
Det finns en mod på phpBB men den funkar inte på 3.0.2. Det saknas en del rader som ska modifieras...
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Jag frågade efter det och de svarade bara med denna: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Då fick jag det inte till att fungera, men jag hade bråttom... Jag ska se om jag kan testa den imorron.
ktd
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av ktd »

Kan inte någon av er begovade php-knackare här skriva ihop en mod som gör att admins (& gärna moderatorer) kan se vilka som röstat i en omröstning?

Jag har följt en del guider på phpBB men dom är bara för RC-releaserna och en del säger att dom funkar på 3.0.1 iaf men jag kan för mitt liv inte få dom att funka i 3.0.2.
Så det vore otroligt snällt om någon orkar skriva ihop en mod

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Fungerar dom i 3.0.1 så bör dom fungera i 3.0.2, kan vara någon rad som man får fila på.
Ett sätt är att köra wamp på sin dator (mini webbserver) och sedan testköra med debug påslagen.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
ktd
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av ktd »

Wamp verkar vara för Windows och jag kör Mac OS X.
Men iaf så kan jag ändå inget om sånt och i 3.0.2 funkar det iaf inte och chansen att jag skulle hitta felet är rätt liten. :(

Får hoppas att någon som har tid/lust här kan skriva ihop nått.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

MAMP WAMP för Mac.
Bild

Skriv svar