problem med förhandsgranskningen! det blir kod!

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Sveadmin
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

problem med förhandsgranskningen! det blir kod!

Inlägg av Sveadmin »

som sedan besökarna tycker är svårt att hitta det de vill ändra på i sitt meddelande.

Alltså man skriver ett meddelande och så vill man förhandsgranska det och då blir allt det man skrivit kod.

jag använder själv inte denna funktion eftersom jag använder redigera i efterhand i stället om jag tycker att det ser konstigt ut!

vad är det jag ska ändra? Är det någon inställning som är att göras!?

om du vill se hur det ser ut på vårt forum så har du just den tråden här

http://www.menskopp.nu/rapportera-tipsa ... 3b62e9debe

nån som vet!???

testade att förhandsgranska detta inlägg och det hände inte här på phbb-se så då är det något som ska ändras!!!
Jobbig mens? Nä jag glömmer att jag har mens! Va? behöver inte bry mig! Va? Kan vara och göra som jag vill... Menskopp så klart! DU har väl en du med?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: problem med förhandsgranskningen! det blir kod!

Inlägg av tumba25 »

Du har något skumt SEO-MOD installerat. Det har du gjort dom ändringar den MODden kräver för subsilver2 i det tema du använder?
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Sveadmin
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Sveadmin »

OK så det är något jag ska/kan ändra på... men hur vet jag vad och hur jag ska ändra?
Jobbig mens? Nä jag glömmer att jag har mens! Va? behöver inte bry mig! Va? Kan vara och göra som jag vill... Menskopp så klart! DU har väl en du med?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Du ska göra samma ändringar i din stilmall som MODden kräver för subsilver2 (din stilmall är baserad på den). Vilka ändringar det är hittar du i installationsinstruktionerna för den MODden.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Sveadmin
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Sveadmin »

:oops: hur vet jag vilken mod det är och vart hittar jag den? Jag är som sagt inte så kunnig så det är mycket basic här med mig!!! tack så långt för ditt tålamod!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Det är ett gratisforum. phpBB2 gissar jag på.

Leta efter seo-mod i din administrationspanel och slå av det.

Forumsystemet är så modifierat att jag, trots stor kunskap om ett tiotal gratisforumsystem inte hittar i deras administrationspanel. Om du inte hittar själv, så är deras supportforum på adressen http://help.forumotion.com/

mvh Peetra.
Sveadmin
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Sveadmin »

Jo jag har märkt att det inte är helt lätt (eller logiskt) att hitta i adminpanelen överhuvudtaget...

ska ge det ett par försök att hitta det!! tack för hjälpen så långt!
Skriv svar