Installation startar ej
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Installation startar ej
Är helt ny med phpBB och har laddat hem de senaste versionen för installation.
Har följt anvisningarna och laddat upp filerna på ftp-kontot. Har även ändrat rättigheterna för de berörda filerna.
När jag startar upp installationen genom att gå till rätt mapp och fil,möts jag av den grundläggande informationen.
När jag sedan trycker på knappen "Proceed to next step" så händer ingenting. Det visas enbart en blank sida, och jag kommer inte vidare.
Vad beror det på?
Har mitt webbkonto hos Binero, som är ett webhotell som brukar ligga på framkanten. Så jag tror inte det är förutsättningarna som är fel.
Vad är det som gör att jag inte kommer vidare med installationen, utan enbart möts av en blank sida?
Re: Installation startar ej
Blank sida brukar betyda någonslags fel i skriptet. Testa att tanka hem paketet från phpbb.com igen och ftp'a upp den på nytt.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Har provat att ladda hem filerna två gånger, och även kontrollerat så att filerna kommer över i rätt format.
Om resurserna inte skulle räcka till, så borde inte sidan bli blank, utan då borde man få information vad vilka resurser som brister?
Förresten...
Du ska alltså gå till den katalog där du har forumet. Ex dindomän.tld/ eller dindomän.tld/forum/ inte till */install/Brian1234 skrev:När jag startar upp installationen genom att gå till rätt mapp och fil

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Det kan du säkert ändra på, antingen via Bineros kontrollpanel för PHP eller via .htaccess.