Användarenamn är ottilåtet

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Niklas_67
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Användarenamn är ottilåtet

Inlägg av Niklas_67 »

Uppgradera/konverterade vårt forum till version 3.02.

Jag har ingen ordcensur inlagd i det nya forumet men hade en hel del förbjudna ord i det gamla. Bla ordet *fan*

Nu kan man i det nya inte registrera en användare som heter något med Stefan.Tex Stefan123 för att komma upp i de 8 teckna.

Har satt krav på användarenamn att vara :Användarnamnet måste vara mellan 8 och 40 tecken långt och får endast innehålla bokstäver, siffror, mellanslag och -+_[].

Och som sagt under ordcensur finns inga ord inlagda i det nya forumet,

När jag i ACP försöker att ändra en användare till ordet Stefan i så får jag felmeddelande : Varning
Användarnamnet som du valde är inte tillåtet eller innehåller ett otillåtet ord. Välj ett annat användarnamn Samma meddelande får man vid försök att regga ny användare från Registrera

Hur ändrar man denna ordcensur som tydligen finns någonstans fast jag inte satt några krav, och som ev kommer från konverteringen från "gamla" forumet vi hade på annan plats?

Kan även finnas andra namn som ej giltiga men i nuläget har vi bara provat med Stefan123, Steefan123, Stefaan123,

tacksam för hjälp

M V H

Niklas
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Användarenamn är ottilåtet

Inlägg av tumba25 »

Du har det i ACP > Användare och grupper > Förbjud användarnamn
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Niklas_67
Ny medlem
Ny medlem

Re: Användarenamn är otilåtet

Inlägg av Niklas_67 »

Pinsamt ! :D :oops:

Har letat, men tydligen inte tillräckligt efter denna meny :oops:

MEN ETT STORT TACK

Får jag skylla på stress :oops:
Tack Tack
Skriv svar