Hjälp med huvudkategorier

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Webbteknik
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Hjälp med huvudkategorier

Inlägg av Webbteknik »

Har använt forumets sökfunktion men inte lyckats hitta vad jag letar efter, finns det redan en tråd om detta så hänvisa mig gärna till den.

Jag håller på och sätter upp ett forum på adressen http://www.you.se/ och jag har skapat huvudkategorier och underkategorier men det är en sak som blir konstigt. Jag har så här:
Privatekonomi (huvudkategori)
-- Aktier och Fonder (underkategori)
-- Övriga investeringar (underkategori)
-- Lån och skulder (underkategori)
-- Deklaration (underkategori)

För att göra en parallell med detta forum så finns här tex:
Allmän information (huvudkategori)
-- Nyheter (underkategori)
-- Information (underkategori)

Om jag på detta forum klickar på "Allmän information" kommer jag till en forumsida som tydligt har rubriken Allmän information och som sedan listar de två underkategorierna på samma vis som på förstasidan.

Men om jag på mitt forum klickar på "Privatekonomi" så har sidan jag kommer till inte rubriken Privatekonomi utan den får rubriken från den första underkategorin, dvs "Aktier och fonder"? Därefter listas alla underkategorinerna (inklusive aktier och fonder) på samma sätt som på förstasidan. Så vill jag naturligtvis inte ha det utan jag vill ha det som på detta forum. Dvs att sidan man kommer till när man klickar på Privatekonomi också ska heta privatekonomi.

Vad har jag gjort för del? Vilka inställningar ska jag fixa för att få det på samma vis som på detta forum? Om ni inte förstår riktigt hur jag menar så titta gärna på mitt forum och jämför med detta.

Tack på förhand!
/Webbteknik
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Hjälp med huvudkategorier

Inlägg av tumba25 »

Jag tycker det ser ut som fel i templaten (temat). Testa att ändra till Prosilver eller subsilver2 och se hur det blir.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Webbteknik
Ny medlem
Ny medlem

Re: Hjälp med huvudkategorier

Inlägg av Webbteknik »

Du hade rätt, det var ett fel i templaten. Får se om jag kan åtgärda det genom att modda koden lite.

Tack för hjälpen!
Skriv svar