Få sökresultatet att lista trådar
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Få sökresultatet att lista trådar
Ber om ursäkt om det finns en tråd om detta tidigare, men kunde inte hitta den i så fall.
Jag undrar hur som helst hur man löser så att sökresultaten visar trådarna i en lista istället för att inläggen visas, om ni förstår hur jag menar.
Ubuntu-se.org/forum använder sin sökfunktion på detta sätt och jag tycker det är mycket bättre.
Re: Få sökresultatet att lista trådar
Så kan du välja visa resultat som: [x] Inlägg [ ] Trådar
Ändra till trådar.
Återkom om det inte var så du tänkte dig det.
/marcus
Öppna:
<Din stil>/template/search_body.html
Sök efter:
Kod: Markera allt
<dl>
<dt><label for="show_results1">{L_DISPLAY_RESULTS}:</label></dt>
<dd>
<label for="show_results1"><input type="radio" name="sr" id="show_results1" value="posts" checked="checked" /> {L_POSTS}</label>
<label for="show_results2"><input type="radio" name="sr" id="show_results2" value="topics" /> {L_TOPICS}</label>
</dd>
</dl>
<dl>
<dt><label for="show_results1">{L_DISPLAY_RESULTS}:</label></dt>
<dd>
<label for="show_results1"><input type="radio" name="sr" id="show_results1" value="posts" /> {L_POSTS}</label>
<label for="show_results2"><input type="radio" name="sr" id="show_results2" value="topics" checked="checked" /> {L_TOPICS}</label>
</dd>
</dl>
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Provade, men dessvärre funkade de inte
/marcus
Update: Jag är en grej på spåren, men nu är lunchrasten slut... så jag får återkomma senare.
Det var en luddig förklaring från början!
$show_results = ($topic_id) ? 'posts' : request_var('sr', 'posts');Kod: Markera allt
$show_results = ($topic_id) ? 'posts' : request_var('sr', 'topics');
Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Fick 5 minuter över och då hade han redan postat min lösning.
/marcus

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skönt att jag upptäckt detta forum, kommer vara till mycket stor hjälp i framtiden!
/marcus