Ej inloggade och visningsbilder.
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Ej inloggade och visningsbilder.
Varför syns inte visningsbilderna vid alla inlägg när man är inne och läser på forumet oinloggad?
Hur gör jag så att även icke inloggade samt oregistrerade skall kunna se användarnas visningsbilder?
Hur gör jag så att även icke inloggade samt oregistrerade skall kunna se användarnas visningsbilder?
Nordiska IDPs forum
Ett bra ställe att snacka katt på!
Re: Ej inloggade och visningsbilder.
Det bör fungera... Jag har inte sett någon behörighet som ändrar det... Men jag har personligen problem med att se visningsbilder i phpBB3 i huvud taget... men just gäst vet jag inte... *Väntar på support-teamet*
Kan det vara så att ni har aktiverat "Aktivera fjärrvisningsbilder:" Visningsbilder som länkas till på en annan webbplats.
Det är det ända jag kommer på och att länken till bilden är bruten.
Det är det ända jag kommer på och att länken till bilden är bruten.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Eller bilden ligger på en blockerad server. På mitt jobb kan jag inte se bilder som är inlänkade från olika fototjänster.
Om du nu hade använt vår "mall" för att ställa din fråga, så hade jag inte behövt fråga lite kompletterande frågor.
T.ex. har du ett testkonto som jag eller någon annan i Supportteamet kan använda? Jag förmodar att länken är den i din signatur, men likväl skulle det bara bra om du uttryckligen hade talat om det var så.
Testkontouppgifter - Skickas i PM till någon av oss i supportgruppen.
/marcus
PS!
Tänk på att det är helg... om du tycker att svarstiderna är långa.
DS!
Om du nu hade använt vår "mall" för att ställa din fråga, så hade jag inte behövt fråga lite kompletterande frågor.
T.ex. har du ett testkonto som jag eller någon annan i Supportteamet kan använda? Jag förmodar att länken är den i din signatur, men likväl skulle det bara bra om du uttryckligen hade talat om det var så.
Testkontouppgifter - Skickas i PM till någon av oss i supportgruppen.
/marcus
PS!
Tänk på att det är helg... om du tycker att svarstiderna är långa.
DS!
Kom på en sak till, om det har ändrats i viewtopic_body.html under <!-- IF postrow.POSTER_AVATAR --> av någon anledning, men då skulle det gälla alla inlägg.
Så här ser originalet ut:
Så här ser originalet ut:
Kod: Markera allt
<!-- IF not postrow.S_IGNORE_POST -->
<dl class="postprofile" id="profile{postrow.POST_ID}">
<dt>
<!-- IF postrow.POSTER_AVATAR -->
<!-- IF postrow.U_POST_AUTHOR --><a href="{postrow.U_POST_AUTHOR}">{postrow.POSTER_AVATAR}</a><!-- ELSE -->{postrow.POSTER_AVATAR}<!-- ENDIF --><br />
<!-- ENDIF -->
<!-- IF not postrow.U_POST_AUTHOR --><strong>{postrow.POST_AUTHOR_FULL}</strong><!-- ELSE -->{postrow.POST_AUTHOR_FULL}<!-- ENDIF -->
</dt>/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Ser du texten användarvisningsbild då?marcus skrev:Eller bilden ligger på en blockerad server. På mitt jobb kan jag inte se bilder som är inlänkade från olika fototjänster.
Vad jag menar är att man som inte inloggad eller som inte registrerad "gäst" inte ser några användares visningsbilder vid inläggen i forumen. Alla visningsbilder är uppladdade till forumets avatarkatalog. När man är inloggad så syns givetvis alla visningsbilder.
Forumadress: Nordiska IDP,s diskussionsforum
Forumadress: Nordiska IDP,s diskussionsforum
Nordiska IDPs forum
Föresten stämmer koden i viewtopic_body.html och inget har ändrats på just det avsnittet.
Nordiska IDPs forum
Aha... nu fattar jag.
Gå till Administrationspanel och klicka på "Hantera användare" under Snabbåtkomsten, eller via fliken "Användare och grupper".
Kryssa i rutan vid "Välj den anonyma användaren (gäst)" och klicka på Skicka.
Välj nu "Inställningar" vid "Välj formulär".
Under visningsinställningar finns det ett val Ja/Nej-val som heter "Visa visningsbilder". Sätt den till ja.
/marcus
Gå till Administrationspanel och klicka på "Hantera användare" under Snabbåtkomsten, eller via fliken "Användare och grupper".
Kryssa i rutan vid "Välj den anonyma användaren (gäst)" och klicka på Skicka.
Välj nu "Inställningar" vid "Välj formulär".
Under visningsinställningar finns det ett val Ja/Nej-val som heter "Visa visningsbilder". Sätt den till ja.
/marcus
Tackar. Det var den inställningen som behövdes och nu fungerar det.
Nordiska IDPs forum