Jag önskar att få någon form av symbolsystem på mitt forum där jag som admin har möjligheten att kunna lägga till små symboler som t.ex ett litet guldmynt efter att en medlem har gjort en donation eller dyligt. Har sett det på flertalet forum och det verkar se snarlika ut överallt. Symbolerna är inte större än en smiliey och syns under medlemens avatar, namn och forumgrad när dom postar sina inlägg.
Någon som vet vad jag pratar om och var jag kan hitta detta?
Symbolsystem
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Re: Symbolsystem
Det låter som någon MOD. Bläddra på http://www.phpbb.com/community/viewforum.php?f=81

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Re: Symbolsystem
Fick ett PM av Petra på forumet där hon påpekade att jag borde länkat till en av de sidorna som hade denna "mod", vilket skulle underlätta och säkert ge mig den hjälpen jag behövde lite snabbare.
Jag får be om ursäkt, var så jädrans trött när jag gjorde det inlägget. En sida som har denna mod är bl.a www.utrustning.se
Jag tillhör den åldersgruppen som hade skrivmaskinsskrivning i skolan och jag känner mig som tappad bakom en vagn när det kommer till php. Jag kan typ en gnutta HTML-basics och har nu gett mig in på detta. ..mmm, aningen fel ende att börja i jag vet. Hur som helst, jag vill lära mig och det är väl det som räknas. Detta är ju de sköna med phpBB3 tycker "jag", ja just detta knåpande för att få det som man vill.
Jag får be om ursäkt, var så jädrans trött när jag gjorde det inlägget. En sida som har denna mod är bl.a www.utrustning.se
Jag tillhör den åldersgruppen som hade skrivmaskinsskrivning i skolan och jag känner mig som tappad bakom en vagn när det kommer till php. Jag kan typ en gnutta HTML-basics och har nu gett mig in på detta. ..mmm, aningen fel ende att börja i jag vet. Hur som helst, jag vill lära mig och det är väl det som räknas. Detta är ju de sköna med phpBB3 tycker "jag", ja just detta knåpande för att få det som man vill.
Re: Symbolsystem
Japp där har vi den, "Medals" var sökordet! Tack för hjälpen.tumba25 skrev:Det låter som någon MOD. Bläddra på http://www.phpbb.com/community/viewforum.php?f=81
Re: Symbolsystem
Jag hade också skrivmaskinsskrivning på högstadiet. Vi hade elektriska skrivmaskiner och senare även 386:or (dator) som vår lärare betraktade som lite bättre skrivmaskiner.Hjerpe skrev:Jag tillhör den åldersgruppen som hade skrivmaskinsskrivning i skolan och jag känner mig som tappad bakom en vagn när det kommer till php. Jag kan typ en gnutta HTML-basics och har nu gett mig in på detta. ..mmm, aningen fel ende att börja i jag vet. Hur som helst, jag vill lära mig och det är väl det som räknas. Detta är ju de sköna med phpBB3 tycker "jag", ja just detta knåpande för att få det som man vill.
Programmering är trots att datorer inte blivit vanliga i hemmen förrän de senaste 20 åren inget nytt utan uppfanns faktiskt redan under andra världskriget. Det första högnivåprogrammeringsspråket hette Plankalkül.
Om du vill lära dig programmera är nog det allra viktigaste att du lär dig tänka i termer av programmering. Programmering handlar egentligen ganska lite om vilket programmeringsspråk man använder och mer om ett sätt att betrakta och lösa problem. Program kan skrivas i klartext, för att sedan översättas till programmeringsspråk, t ex denna funktion, detta kallas normalt för "pseudokod":
Kod: Markera allt
funktion sortera_lista tar Lista som argument, returnerar en lista
variabel lista, en lista med saker vi vill sortera
lista <- SORTERA(lista)
returnera listaKod: Markera allt
function sortera_lista($lista) {
$lista = asort($lista);
return $lista;
}
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster



