"Fält" under avataren i en tråd post

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
Användarens profilbild
jockelw
Medlem
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: 2008-07-14 13:21
Svar: 0

"Fält" under avataren i en tråd post

Inlägg av jockelw »

Jag har lagt till ett eget profilfält som jag nu vill ska visas under avataren när man postar, under fälten blev medlem, ort osv. Har fattat att jag måste fixa det i filen viewtopic_body.html men jag får det inte att funka..

Fältidentifikation är satt till: USER_VEHICLE

Någon som kan hjälpa mig?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: "Fält" under avataren i en tråd post

Inlägg av Peetra »

Jag vet lösningen, måste leta lite för jag kommer inte ihåg strax.

BRB Petra.
Användarens profilbild
jockelw
Medlem
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: 2008-07-14 13:21
Svar: 0

Re: "Fält" under avataren i en tråd post

Inlägg av jockelw »

Peetra skrev:Jag vet lösningen, måste leta lite för jag kommer inte ihåg strax.

BRB Petra.
Låter bra, jag älskar snabba svar.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: "Fält" under avataren i en tråd post

Inlägg av Peetra »

Jag är helt säker på att det varit uppe här på forumet förr, men kan inte hitta den tråden.

Har du satt till eget profilfält nånstans i filerna, det går att sköta i ACP i trean. Så för att enklast få fram dem under visningsbilden, så har man gjort profilfältet via

ACP --> Användare och grupper --> Användare --> Egna profilfält.

Om du gjort de egna profilfälten på rätt sätt, så syns de antagligen där även om de är gjorda på annat sätt. Finns säkert många rätt sätt. :)

Om profilfältet syns där, så får man det synligt under visningsbilden såhär:

ACP--> Allmänt --> Forumkonfiguration --> Forumfunktioner --> Visa egna profilfält i trådar:
Den sista är längst ner på sidan, bocka för ja där och klicka på skicka.
Användarens profilbild
jockelw
Medlem
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: 2008-07-14 13:21
Svar: 0

Re: "Fält" under avataren i en tråd post

Inlägg av jockelw »

Ahh se där så simpelt det kan vara. Man ska bara hitta alla funktioner överallt.. :) Tackar och bugar!
Senast redigerad av Kjell den 2008-07-14 14:08, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Tog bort senaste citerade inlägget.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster