Finns dessa smileys & font till phpbb?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Finns dessa smileys & font till phpbb?
Hej.
Funderar på att dra igång ett forum och det lutar åt phpbb.
På deviantart.com (nån slags community för folk som sysslar med foto, konst osv) så gillar jag deras font och deras smileys.
Bifogar bild som jag snappat - någon som vet vad fonten dom använder heter och om den går att köra med phpbb och någon som vet om det går att köra med dom smileys som dom använder?
Funderar på att dra igång ett forum och det lutar åt phpbb.
På deviantart.com (nån slags community för folk som sysslar med foto, konst osv) så gillar jag deras font och deras smileys.
Bifogar bild som jag snappat - någon som vet vad fonten dom använder heter och om den går att köra med phpbb och någon som vet om det går att köra med dom smileys som dom använder?
- Bilagor
-
- font.jpg (13.36 KiB) Visad 8635 gånger
Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?
eh vid närmare eftertanke så verkar ju fonten vara densamma som här
smileyfrågan kvarstår dock
smileyfrågan kvarstår dock
Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?
Smilies brukar vara fria ... de sprids ganska lätt. (höger klicka > spara som ...)
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?
Jo men går dom att lägga in och därmed ersätta hela standard gänget av smileys som jag antar finns i phpbb?
Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?
Ge dem samma namn som standardsmilisarna och skriv över dem på servern ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?
Holger, det var sant men hur
Jo titta i ACP -> INLÄGG -> Smilies, där ser du vad dom heter i filnamn och sedan så hittar du egna på Internet, och använder FTP för att föra över dessa till <forumrot>/mages/smilies, när det är klart så kan du gå tillbaka till adminpanelen och verifiera att det är rätt smilies.
Ps. filnamnet har ingen betydelse, men det som måste stämma är koden för smiliesen om man ska ersätta en annan.
Jo titta i ACP -> INLÄGG -> Smilies, där ser du vad dom heter i filnamn och sedan så hittar du egna på Internet, och använder FTP för att föra över dessa till <forumrot>/mages/smilies, när det är klart så kan du gå tillbaka till adminpanelen och verifiera att det är rätt smilies.
Ps. filnamnet har ingen betydelse, men det som måste stämma är koden för smiliesen om man ska ersätta en annan.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?
Ger du en ny smiley samma filnamn och skriver över den gamla via FTP så har filnamnet säkert en betydelse skulle jag tro ...
Jag utgår ifrån att instinct inte vill ha kvar de gamla.
Jag utgår ifrån att instinct inte vill ha kvar de gamla.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?
tack för svaren, har inte börjat med phpbb ännu överhuvudtaget, var bara nyfiken om man på ett enkelt sätt själv kan välja smileys och det verkar man ju kunna - toppen!
Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?
Vill påpeka att det faktiskt inte riktigt räcker till, om inte de nya bilderna har exakt samma storlek.Holger skrev:Ger du en ny smiley samma filnamn och skriver över den gamla via FTP så har filnamnet säkert en betydelse skulle jag tro ...
Jag utgår ifrån att instinct inte vill ha kvar de gamla.
Man måste nämligen ändra alla uppgifter om höjd och bredd i ACP.
/marcus
Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?
Så rätt du har marcus 
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster



