Finns dessa smileys & font till phpbb?

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
instinct
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2008-06-05 20:50
Svar: 0

Finns dessa smileys & font till phpbb?

Inlägg av instinct »

Hej.

Funderar på att dra igång ett forum och det lutar åt phpbb.

På deviantart.com (nån slags community för folk som sysslar med foto, konst osv) så gillar jag deras font och deras smileys.

Bifogar bild som jag snappat - någon som vet vad fonten dom använder heter och om den går att köra med phpbb och någon som vet om det går att köra med dom smileys som dom använder?
Bilagor
font.jpg
font.jpg (13.36 KiB) Visad 8635 gånger
instinct
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2008-06-05 20:50
Svar: 0

Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?

Inlägg av instinct »

eh vid närmare eftertanke så verkar ju fonten vara densamma som här :roll:

smileyfrågan kvarstår dock :P
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?

Inlägg av Holger »

Smilies brukar vara fria ... de sprids ganska lätt. (höger klicka > spara som ...)
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
instinct
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2008-06-05 20:50
Svar: 0

Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?

Inlägg av instinct »

Jo men går dom att lägga in och därmed ersätta hela standard gänget av smileys som jag antar finns i phpbb?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?

Inlägg av Holger »

Ge dem samma namn som standardsmilisarna och skriv över dem på servern ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?

Inlägg av Kjell »

Holger, det var sant men hur :lol:
Jo titta i ACP -> INLÄGG -> Smilies, där ser du vad dom heter i filnamn och sedan så hittar du egna på Internet, och använder FTP för att föra över dessa till <forumrot>/mages/smilies, när det är klart så kan du gå tillbaka till adminpanelen och verifiera att det är rätt smilies.

Ps. filnamnet har ingen betydelse, men det som måste stämma är koden för smiliesen om man ska ersätta en annan.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?

Inlägg av Holger »

Ger du en ny smiley samma filnamn och skriver över den gamla via FTP så har filnamnet säkert en betydelse skulle jag tro ...

Jag utgår ifrån att instinct inte vill ha kvar de gamla.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
instinct
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2008-06-05 20:50
Svar: 0

Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?

Inlägg av instinct »

tack för svaren, har inte börjat med phpbb ännu överhuvudtaget, var bara nyfiken om man på ett enkelt sätt själv kan välja smileys och det verkar man ju kunna - toppen!
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?

Inlägg av Marcus »

Holger skrev:Ger du en ny smiley samma filnamn och skriver över den gamla via FTP så har filnamnet säkert en betydelse skulle jag tro ...

Jag utgår ifrån att instinct inte vill ha kvar de gamla.
Vill påpeka att det faktiskt inte riktigt räcker till, om inte de nya bilderna har exakt samma storlek.
Man måste nämligen ändra alla uppgifter om höjd och bredd i ACP.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?

Inlägg av Kjell »

Så rätt du har marcus ;)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Re: Finns dessa smileys & font till phpbb?

Inlägg av Holger »

Aha! Ok!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster