Seriösa problem med inloggning, HJÄLP!!!
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Seriösa problem med inloggning, HJÄLP!!!
Halloj, jag har gjort iordning min lilla server och lagt upp phpbb2 när jag och mina kompisar ska logga in får vi upp en ruta som säger sidan kunde inte hittas, eller åtgärden avbröts. Det går inte heller så bra att logga ut. Och när man registrerar sig står det att det är fel på ett speciellt ställe i en fil.. Jag fattar ingenting och behöver hjälp. PLS
Tack på förhand
//Larscha
Tack på förhand
//Larscha
Hej, jag la upp den som gick att tanka från deras hemsida. 2.10 i zipformat. http://www.nvxe.tk / larscha.mine.nu
Nu går det inte att logga in över huvud taget har sett att flera har problem med detta beroende på cookiesen, vad ska jag ändra dem till?
Cookie name: phpbb2mysql
path: /
resten tomma..
tacksam för all hjälp...
Nu går det inte att logga in över huvud taget har sett att flera har problem med detta beroende på cookiesen, vad ska jag ändra dem till?
Cookie name: phpbb2mysql
path: /
resten tomma..
tacksam för all hjälp...
Lite mer info
Här är lite mer info dåra:
Jag kör servern på en Pentium 200mhz, 64 mb minne, 10 mbit nätverkskort, windows 98. Jag kör med Abyss web server, Php 4 och Mysql 4.
Servern är kopplad till en Netgear RP614 V2 router med SPI på.
Jag har BBB 12/9 mbit.
Servern är länkad till "larscha.mine.nu" och därifrån till http://www.nvxe.tk
Foldern phpBB2 ligger i foldern nvxe som ligger i htdocs.
Mer utvecklat av problemet:
När man loggar in på startsidan längst ner på forumet får man upp Sidan kan inte visas och adress: http://larscha.mine.nu/nvxe/phpBB2/logi ... 5fcae2b279.
Om man då går tillbaka till http://larscha.mine.nu/nvxe/phpbb2 så står det att man är inloggad.
När man loggar ut visas Sidan kan inte visas och adress: http://larscha.mine.nu/nvxe/phpBB2/logi ... 5fcae2b279
om man gör samma sak och går tillbaka till forumet står det att man är utloggad.
När man ska registrera sig och trycker på submit får man upp adress: http://larscha.mine.nu/nvxe/phpBB2/profile.php och det står:
General Error
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : C:\Program\Abyss Web Server\htdocs\nvxe\phpBB2\includes\emailer.php
Om man då går tillbaks till forumets startsida har man helt plötsligt blivit registrerad ändå.. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!
Tacksam för alla svar..
//Larscha
Jag kör servern på en Pentium 200mhz, 64 mb minne, 10 mbit nätverkskort, windows 98. Jag kör med Abyss web server, Php 4 och Mysql 4.
Servern är kopplad till en Netgear RP614 V2 router med SPI på.
Jag har BBB 12/9 mbit.
Servern är länkad till "larscha.mine.nu" och därifrån till http://www.nvxe.tk
Foldern phpBB2 ligger i foldern nvxe som ligger i htdocs.
Mer utvecklat av problemet:
När man loggar in på startsidan längst ner på forumet får man upp Sidan kan inte visas och adress: http://larscha.mine.nu/nvxe/phpBB2/logi ... 5fcae2b279.
Om man då går tillbaka till http://larscha.mine.nu/nvxe/phpbb2 så står det att man är inloggad.
När man loggar ut visas Sidan kan inte visas och adress: http://larscha.mine.nu/nvxe/phpBB2/logi ... 5fcae2b279
om man gör samma sak och går tillbaka till forumet står det att man är utloggad.
När man ska registrera sig och trycker på submit får man upp adress: http://larscha.mine.nu/nvxe/phpBB2/profile.php och det står:
General Error
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : C:\Program\Abyss Web Server\htdocs\nvxe\phpBB2\includes\emailer.php
Om man då går tillbaks till forumets startsida har man helt plötsligt blivit registrerad ändå.. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!
Tacksam för alla svar..
//Larscha
Okey, jag vet att detta börjar bli tjatigt, men jag har fixat hälften av problemet nu. Jag kan logga in och ut utan problem. Längst upp på configmenyn stod det domain name, den hade automatiskt angetts till localhost, jag ändrade den till larscha.mine.nu och nu funkar inloggningen.. Till det andra problemet, när folk registrerar sig får de upp en ruta som säger fel på mailer, se min tidigare post. tack för all er tid. Jag skulle uppskatta om nån hade mer tid så ni kunde hjälpa mig med registreringsproblemet..
//Larscha
//Larscha
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster


