Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
jag håller på att skapa en ny profil till min sida, och jag undrar vad det är som gör att man inte skall kunna skriva memberlist.php?mode=viewprofile&u= utan att man måste ange ett id, så att min nya sida heter profil.php skriver man bara det skall det komma upp ett meddelande att Du har inte behörighet här och eller att användaren inte finns.
Re: Profil
Men enkelt sagt så finns det kod i profil.php eller i den fil i mappen includes som länkas in för att man väljer "mode=viewprofile" som kontrollerar att man får med ett värde på $_POST-variabeln "u".
Någonstans i den koden kan man hitta något som kollar att $_POST['u'] inte är tom. Den kontrolleras även så att den är numeriskt inte innehåller SQL-kod m.m.
/marcus
if ($user->data['is_registered'])
{
}
Som man skulle använda sig överst, men jag skall kolla lite nogrannare i filerna, tack på förhand!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag hoppas ni förstår mig rätt och hur jag menar, det jag vill komma fram till är följande
En sida med namn profil.php besöker man bara profil.php så skall det bli en sida med ett felmeddelande att man inte har behörighet. Men skriver man profil.php?id=21 då skall han visa profilen för användaren med id 21, osv osv.
där "meddelande" är en egen funktion vi har skapat.
if (mysql_affected_rows() == 0){
meddelande("Ogiltig förfrågan");
}

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
En annan fråga om profil är
vad heter tabellen i db som säger om man är inloggad eller inte inloggad, och vad heter funktion för att få ett användarnamn med specialfärg för den grupp man tillhör?

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Vart ändrar man länken till det för följande ställen.
Forumlistningen,
Topiclistningen,
Topic,
Memberlist.
Har säkert glömt ngt ställe.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!