phpBB ger 404 error för vissa
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
phpBB ger 404 error för vissa
Tjo, ganska svårt att förklara men jag ska ta det lite kort...
Kör egen apacheserver med php&mysql på min burk.
Installerade phpBB 2.0.10 för några dagar sen.
i en underkatalog /phpBB/ som då inte fungerar för alla. Bara ett fåtal personer har det fungerat för.
Dock överallt för mig där jag har testat, förutom en gång då den bara lästa in CSS på något sätt.
Så när alla sa att forumet inte fungerade så testade jag att byta katalognamn till /forum/ det fungerar fortfarande perfekt för mig & några till men 404 error för andra personer... vad kan vara felet?
Kan brandväggen ha något med mysql eller något sådant att göra?
Har öppnat port 80 + några andra portar till diverse applikationer.
så mitt problem är nu, varför fungerar forumet bara för vissa? nån som har en tanke?
Kör egen apacheserver med php&mysql på min burk.
Installerade phpBB 2.0.10 för några dagar sen.
i en underkatalog /phpBB/ som då inte fungerar för alla. Bara ett fåtal personer har det fungerat för.
Dock överallt för mig där jag har testat, förutom en gång då den bara lästa in CSS på något sätt.
Så när alla sa att forumet inte fungerade så testade jag att byta katalognamn till /forum/ det fungerar fortfarande perfekt för mig & några till men 404 error för andra personer... vad kan vara felet?
Kan brandväggen ha något med mysql eller något sådant att göra?
Har öppnat port 80 + några andra portar till diverse applikationer.
så mitt problem är nu, varför fungerar forumet bara för vissa? nån som har en tanke?
T I Z O R
jag börjar bli knasig på phpbb nu.. nu kan jag inte ens installera det för den inte kan ansluta till mySQL servern
Kod: Markera allt
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in F:\Apache2\htdocs\phpBB2\db\mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in F:\Apache2\htdocs\phpBB2\db\mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the databaseT I Z O R