tabort användare från ett phpbb3 forum
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
tabort användare från ett phpbb3 forum
hej
min klass har gjort ett phpbb 3 forum men det e så fjantigt och jag vill inte vara med där...
hur tar man bort användare från phpbb 3 forum?
min klass har gjort ett phpbb 3 forum men det e så fjantigt och jag vill inte vara med där...
hur tar man bort användare från phpbb 3 forum?
sigun004
Re: tabort användare från ett phpbb3 forum
Om du har skapat forumet, så är det två lägen.... döda forumet eller överlåt det, men skaparen ska du inte ta bort då det är den som får uppdatera forumet m.m.
ACP -> ALLMÄNT -> Hantera användare -> Sök Användare -> Grundläggande verktyg
ACP -> ALLMÄNT -> Hantera användare -> Sök Användare -> Grundläggande verktyg
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
jag vill alltså ta bort mig själv som användare och är en vanlig användare på forumet...
sigun004
Be admin radera dig, man kan inte radera sig själv.
/marcus
/marcus
ok tack
men varför har man ingen sådan funktion?
men varför har man ingen sådan funktion?
sigun004
Jag vet inte varför utvecklingsteamet för phpBB valt bort det, men jag tycker att det är bra att det inte finns nån avregistreringsknapp. Det ger en lite betänketid med avreggning, då man tar det via pm med admin. Jag tror att det skulle kunna bli väldigt virrigt om man kunde avregga sig å återregga sig hursomhelst. Jag är aktiv på ett phpBB-forum där folk har den lilla friheten att byta användarnick som det passar en och redan det är mycket förvirrande då flera stycken gör det av och an.
Peetra.
Peetra.
Jisses om folk kunde avregga sig själva i vredesmod, då blev det väl inga kvar? Nästan alla som velat blivit raderade på vårt forum, har återkommet...
T.ex. för att det skulle kunna användas för att skriva saker som man vill ska stå i forumet.sigun004 skrev:men varför har man ingen sådan funktion?
1. Registrera dig, t.ex. via tjänst som döljer ditt IP.
2. Skriv ett inlägg, men dumheter.
3. Avregisrera dig.
/marcus