Vad är skillnaden på söksystemen, phpBB3?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Vad är skillnaden på söksystemen, phpBB3?

Inlägg av Peetra »

velonoir skrev:Vilken indexering är att föredra, eller, vad innebär de två olika "Fulltext mysql" respektive "Fulltext native (aktiv)"?
Det gör man väl som man tycker. Om den ena var klart bättre än den andra, så fanns det väl inte två. ;) Jag tycker för tillfället att Fulltext mysql är bättre. Native började tappa bort ord om man inte sökte dem med *-tecken i Lekforums native-söksystem, jag tror att det beror på en massa andra saker också (många MODs tex) men för oss fungerade det att byta. Så vi letade inte vidare på varför det blev konstigt.

Iom mysql försvann det förargliga kosmetiska oe vid sökning av ord med bokstaven ö i sig iallafall. (Klagat här.) Men den sätter istället in ett +tecken före sökordets svar i alla sökningar, det har visst nån betydelse som jag glömt det där plusset. Vackert är det åtminstone inte. ;)

Nån som kan berätta mer om de olika söksystemen? :)

Nån som vet vad sjutton http://phpbb.com/community/ har för söksystem, deras funkar dåligt för mig iallafall, speciellt i trådsökningar.

Peetra.
PERT
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Re: Vad är skillnaden på söksystemen, phpBB3?

Inlägg av PERT »

Fulltext MySQL fungerar inte med InnoDb :cry:
Skriv svar