Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/auth.php:929)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/auth.php:929)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/auth.php:929)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/auth.php:929)
Jag ser inte det... har konto på ert forum sedan gammalt.
Hur som helst, felmeddelandet antyder att filen "/includes/auth.php" innehåller något som skickas till webbläsaren. T.ex. en blankrad som inte ligger inom PHP-koden.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Hej Marcus!
Jag fick ersätta hela includes mappen ...
jag ersätte includes med ett 14 dagar gammal includes mapp..
Är det problem?
Jo jag ser att det funkar nu..men
Filen auth.php hade troligen ändrats, det hade troligen bara varit nödvändigt att öppna den och ta bort en extra blankrad (troligen på slutet, rad 929).
Om det blir problem för dig för att du använt 14 dagar gamla filer? Borde inte bli det om du inte under dessa 14 dagar ändrat funktionalitet i någon av include-filerna och att dessa ändringar nu är borta.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Nä jag jag har inte pilat på hela includes mappen under de senaste 2 veckorna.. men däremot så har jag ändrat i forum funktonerna.. undrar om det skadar
Jaha asså jag tog en kopia innan jag gjorde ersättnings grejen..så jag kan lämna tbx den och ta bort den raden du pekade på.
Men tror du att det behövs nu
En oändrad auth.php slutar på rad 929. Ta bort eventuella tomrader och mellanslag efter ?> i den filen. Eller ännu bättre. Ta bort ?> också. Filen innehåller ju bara php-kod så den behövs inte.
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Hej!
nä jag tog kontakt med de..och det var inget fel när det gäller deras server.
Men när jag ersätte tbx includes mappen så funkade sidan...
mn men det är något konstigt
foreach ($auth_options as $option)
{
if (strpos($option, '%') !== false)
{
$sql[] = $key . ' ' . $db->sql_like_expression(str_replace('%', $db->any_char, $option));
}
else
{
$sql[] = $key . " = '" . $db->sql_escape($option) . "'";
}
}
$sql_opts = 'AND (' . implode(' OR ', $sql) . ')';
}
}
}
}
?>[b]det kommer alltid en script länk här och jag tar bort den och den kommer tbx efter en kvart?![/[/b]code]
Jag skulle vilja påstå att ditt system blivit hackat och det är någon som lägger in någonslags fulkod i dina skript. Det är säkert något annat skript som lägger dit det. Temporärt kan du skrivskydda hela katalogen. Du behöver bara skrivrättigheter dit når du ska grejsa.
Sen bör du leta upp hur texten kommer dit. Och hur crackern kommit in. Byt lösenord och rapportera till ditt hotell.
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/