Problem med att inkludera php
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Problem med att inkludera php
<!-- INCLUDEPHP ensida.php -->
Men jag får det inte att fungera riktigt. Har slagit på möjligheten i ACP. Men förty. Finns det några restrektioner vad den där php-filen får innehålla eller var den ligger?
Re: Problem med att inkludera php
Kan också se ut så här <!-- INCLUDEPHP mods/ensida.php --> och ligger då under template\mods.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Vad menar du med html?
I overall_footer.html finns denna rad:
Kod: Markera allt
<!-- INCLUDEPHP reklamspalt.php -->Kod: Markera allt
<?php
// reklamspalt
echo "hej åäö";
echo "SYNS DET HÄR";
?>
Sista radenRe: Problem med att inkludera php
Men kan man inte inkludera en fil som _inte_ ligger ovanför/utanför forumets katalog?
Exempelvis ligger forumet i /forum men jag vil inkludera filen /includes/common.php
Man kan också använda sökvägen ../../katalog
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
<!-- INCLUDEPHP test/forum_sidhuvud.php -->
Har problem när jag loggar i i ACP på själva inloggningssidan /phpbb3/adm/index.php
Sen när jag klickat på logga in, kommer massa php-error att den inte kan hitta mina filer. Sen laddas sidan om till ACP.
Mina sidhuvudet och sidfoten kommer alltså inte med. Var ska jag lägga filerna så de alltid kommer med, och hur ska jag skriva sökvägen?
Warning: main(./test/forum_sidhuvud.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /home/x/x/www/phpbb3/cache/tpl_prosilver_overall_header.html.php on line 105

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/