Hur tar en medlem bort sig själv?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Hur tar en medlem bort sig själv?
Detta leder mig till nästa fråga. Kan man göra inställningar att medlemmar bara kan redigera sina inlägg bara i ett visst antal dagar? Det vore ju inte kul om någon som diskuterat flitigt med andra drog bort alla sina inlägg i samband med avslutning av sitt konto.
Re: Hur tar en medlem bort sig själv?
Du kan göra en allmän inställning under ACP -> ALLMÄNT -> Inläggsinställningar -> Begränsa redigeringstid: ( i minuter, så det gäller att räkna här
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
3 dygn känns lagom. Detta motsvara 4320 minuter.
Någon som har några synpunkter på denna intervall?
men du vet ju själv bäst hur ditt forum lever.
Petra.
Dom gångerna kan vara som på supportforum där man har moddar etc... då kan det behövas en uppdatering senare, så jag skulle själv sätta någonstans runt 3 timmar på ett så kallat chat forum.
Edit: Nu var det min tur att editera
Jo, det är det. Skulle inte du Kjelle kunna fixa ett sånt MOD som de skulle kunna sätta in här på phpbb-se? Du har ju så bra kontakter.Jag tycker att det här är en brist att inte kunna ställa in det per kategori.
Petra.
Jag har redan provat en variant, men kan försöka igen om ingen annan känner för att göra det eller fråga om det under "MOD request" på STG eller phpBB.com