Rättigheter

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Danielnisse
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Rättigheter

Inlägg av Danielnisse »

Jag har tidigare haft hela forumet stängt för besökare och vill nu ta bort det, hur gör jag då? jag har sedan 1 kategori som jag vill ska vara låst för andra att skriva i förutom dom jag väljer, måste jag sätta dom en för en(jag antar att jag måste det) men sedan har jag 3 kategorier som är helt låsta för andra som jag bara väljer ut ett fåtal personer att få komma in och läsa och skriva i och dom ska vara helt osynliga för folk..

Så om vi börjar med att öppna forumet för alla hur gör jag då?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Rättigheter

Inlägg av Kjell »

ACP -> KATEGORIER -> Kategoribehörigheter -> (markera) Alla kategorier -> [Skicka] -> (Markera under Hantera grupper *) Registrerade Användare -> [Redigera Behörighet] -> Roll: (välj) Standardåtkomst.

* Om du inte har gruppen Registrerade Användare under "Hantera grupper" så måste du lägga till gruppen först.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Får jag blanda mig i?

Man kan ta i hänsyn att om man väljer standardåtkomst, så får inte användarna skapa omröstningar. Finns ett eget val i dropdownlistan för det.

Jag använder den svenska översättningen som finns att hämta på http://www.phpbb.com just nu och för mig blir det då såhär:

ACP -> KATEGORIER -> Kategorirättigheter -> (markera) Alla kategorier -> [Skicka] -> (Markera längst till höger under Hantera grupper) Registrerade Användare -> [Redigera rättigheter] -> Roll: (välj) Standardåtkomst

hälsninagr Peetra.
Användarens profilbild
yuriman
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av yuriman »

Det som det ska stå istället för Kategorirättigheter är Kategoribehörigheter det är fel i översättningen.
Kommer att vara fixat vid nästa version av phpbb3
Yuriman
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Översättning version 1.0.1, den kommer laddas upp till phpbb.com så snart jag fått den skickad till mig från Jonathan som sköter översättningen.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Skriv svar