Editerafunktionen försvinner

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
BertilR
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Editerafunktionen försvinner

Inlägg av BertilR »

För mig och andra som har problem med ordblindhet, är det viktigt att kunna editera det man skrivit.

1) Jag har en sida med ett forum av "modellen" phpBB3. Jag har använt både silver och pro silver ( de som förljer med grundinst.) I båda fallen försvinner edtit ikonen (och något mer) i den svenska versionen, när jag loggar in som "registrerad". Den kategori användare jag vänder mig till, är inte alltid så säkra på vare sig surfande eller engelska, därför behöver den vara svenska.

Det står att "du kan redigera..." men ingen knapp finns. Gör jag något fel eller...?

2) Finns någon svensk manual till kontrollpanelens alla inställningar? Eller en länk till en enkel engelsk?

Sidan heter:www.ikristus.se

mvh/Bertil Rosenius
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Editerafunktionen försvinner

Inlägg av Kjell »

Hej och välkommen till oss BertilR, vi kan ta det här stegvis.
Ni har lyckas med att installera svenska språkpaketet men inte knapparna.
Knapparna ska ligga i <forumrot>/styles/prosilver/imageset/sv och ni hittar filerna här: http://www.phpbb.com/files/language_pac ... ver_sv.zip
Tyvärr så har vi ingen svensk manual, kan bli något sådant i framtiden, men vill inte lova för mycket, ni har oss och vi ska försöka att hjälpa er så ni blir nöjda, så det är bara att ställa frågor :)
Engelska manualen följde med i filen för phpBB3 <forumrot>/docs.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar