target="blank_
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
target="blank_
One.com borde ju ha det iom att de fungerade tidigare. Skall höra med en kompis som jobbar på One hur det ligger till med ImageMagick.
En fråga till, hur ställer man in att alla länkar i inlägg skall öppnas i target="blank_"?
Tack.
En fråga till, hur ställer man in att alla länkar i inlägg skall öppnas i target="blank_"?
Tack.
Re: Automatisk bildnedskalning?
vill inte vara gnälig men.
Ny fråga, nytt inlägg.
Din får någon annan svara på, är inte så bra just i det området
Ny fråga, nytt inlägg.
Din får någon annan svara på, är inte så bra just i det området
Yuriman
Re: target="blank_
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: target="blank_
Du bör ju skriva target="_blank" för target="blank_" finns inte
Target-attributet ingår förresten inte i XHTML 1.0 Strict så om du vill hålla proSilver "rent" får du använda JavaScript istället.
Du måste skriva om den kod som parsar URL-er i inläggen. Kjell eller Marcus kanske vet mer exakt. Jag skulle iaf klistra på följande attribut: class="link_in_post". Sedan kan du med jQuery (http://www.jquery.com) (som är enklare än att skriva eget DOM-script) skriva;
Peta in den där koden i en fil som du kallar links.js, placera den i proSilvers katalog på servern. Ändra sedan overall_header.html och lägg in <script type="text/javascript" src="links.js"></script>. Du måste även inkludera jquery.js.
Du måste skriva om den kod som parsar URL-er i inläggen. Kjell eller Marcus kanske vet mer exakt. Jag skulle iaf klistra på följande attribut: class="link_in_post". Sedan kan du med jQuery (http://www.jquery.com) (som är enklare än att skriva eget DOM-script) skriva;
Kod: Markera allt
$(document).ready(function () {
$('a.link_in_post').click( function() {
window.open(this.href);
return false;
});
});Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Re: target="blank_
Det funkar också, om jag hänger med rätt nu så skulle den ta alla länkar, länkar som är på samma adress som forumet så vill man inte att alla länkar öppnas i ett nytt fönster.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: target="blank_
Man får skriva en regexp som exkluderar icke-absoluta adresser och adresser som pekar till forumet. Det kan vara klokt att sätta rel="nofollow" så förlorar länkarna allt SEO-värde.Kjell skrev:Det funkar också, om jag hänger med rätt nu så skulle den ta alla länkar, länkar som är på samma adress som forumet så vill man inte att alla länkar öppnas i ett nytt fönster.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Re: target="_blank"
Detta låter mer avancerat än jag trodde. I gamla phpBB2 öppnades ju alla länkar i inläggen i ett nytt fönster. Hur kan man göra phpBB3 så att den skall länka alla länkar i inläggen till samma fönster? Eller det är kanske mitt NDesign-skin som länkar fel? (http://www.hbgsr.se)
Tack på förhand boys!
Tack på förhand boys!
Re: target="blank_
Jag vet inte hur NDesign-skin fungerar, men i phpBB3 har man valt att följa den nya standarden att inte länka till nytt fönster på externa länkar. Skälet tros vara att man har dom funktionerna i musen och högermarkering med musen. Men min syn är att det ska vara upp till var och en.
Länken du fick av mig förut öppnar ett nytt fönster på externa länkar och alla interna ligger kvar som vanligt.
Länken du fick av mig förut öppnar ett nytt fönster på externa länkar och alla interna ligger kvar som vanligt.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: target="blank_
jip: Ditt forum är ju phpBB2. Denna tråd ligger i forumet för phpBB3...
Hur som helst ska länkar automatiskt öppnas i nytt fönster i phpBB2.
Hur som helst ska länkar automatiskt öppnas i nytt fönster i phpBB2.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Re: target="blank_
Håller också på att klura ifall man kan fixa till så att länkarna öppnas i nytt fönster.
Kollade på länken tidigare i inlägget men jag hittade inte filerna som omnämndes "function_contant.php", hittade "functions_content.php" men där hittade jag ingen rad som var likadan som i inlägget så det hjälpte inte.
Tips?
/Hylsan
Kollade på länken tidigare i inlägget men jag hittade inte filerna som omnämndes "function_contant.php", hittade "functions_content.php" men där hittade jag ingen rad som var likadan som i inlägget så det hjälpte inte.
Tips?
/Hylsan
Re: target="blank_
Prova fösta inlägget så tror jag det går bättre.
http://startrekguide.com/community/view ... =50&t=3647
http://startrekguide.com/community/view ... =50&t=3647
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster




