huvudloggan
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
huvudloggan
Finns det något annat sätt att göra detta på, eller måste jag in och rota i stilmallarna för att ta bort den (dvs hela sökvägen)?
/Roger S
Re: huvudloggan
Öppna <forumrot>\styles\prosilver\template\overall_header.html
Sök efter och ta bort.
Kod: Markera allt
<a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Dock är det som vanligt, men vill ändra på något som givetvis var bäst som det var innan...
Så nästa fråga blir då:
Om jag nu fortsätter att använda standardloggan tills jag har knåpat ihop en egen, får jag då använda den som finns på forumet här (enbart huvudloggan med texten "phpBB - skapar gemenskap"), om jag gör om den så?
Tycker den ser trevligare ut än originalet...
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag använder aldrig något utan tillstånd, dels för att man inte ska, och dels för att jag tycker det är taskigt att åka snålskjuts på något som andra har lagt ned tid/arbete på. Så jag väntar, om jag inte knåpar ihop något själv under tiden