Hur ändrar jag sidtiteln?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Hur ändrar jag sidtiteln?
När jag ändå har ordet skulle jag vilja passa på att ställa följande frågor:
Var kan man hitta ett FAQ för administrationsdelen av phpBB3?
Finns det någon svensk dokumentation och kommentering av koden i phpBB3?
Vänliga hälsningar
Re: Hur ändrar jag sidtiteln?
Vilka teman har du installerade?: bloo, prosilver, subsilver2
Vilka MODdar har du installerat?: inga
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: nej
Vilken version av phpBB använder du?: phpBB3
Vilken version av PHP?: php5
Vilken databasserver använder du och vilken version?: 5.0.32-Debian_7etch4-log, Protokollversion: 10
Webbhotell/server: http://www.one.com
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: jag installerade phpBB själv
Är detta en uppgradering (t.ex. RC6 till RC7)? I så fall, från vad till vad?: nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB RC7)? I så fall, från vad till vad?: nej
Har du sökt angående ditt problem?: ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: ändra titeln i phpbb3
Berätta om ditt problem: se föregående inlägg
Har du ett testkonto åt oss?: nej, men kan nog ordna ett om det behövs
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.
En fråga ett svar per tråd.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Nja, det var inte riktigt det min fråga handlade om, jag ber om ursäkt om jag var oklar.Kjell skrev:ACP -> ALLMÄNT -> Serverinställningar -> Domännamn: (ditt namn som du vill ha i forumet)
Som det är nu står det följande i den genererade källkoden: <title>BjornLarsson.se • Index</title>. Problemet är att jag vill byta ut • till —. Alltså <title>BjornLarsson.se — Index</title> Både ACP -> ALLMÄNT -> Serverinställningar -> Domännamn: och ACP -> ALLMÄNT -> Foruminställningar -> Webbplatsnamn: är korrekta.
Vänliga hälsningar
styles\tema\template\overal_header.html
Ändra:
•
Till:
—
Spara
Gå in på ACP (adminkontrollpanelen) på förstasidan där, finns en massa knappar, en finns vid rubriken "Rensa cachen". Tryck på den knappen, konfimera att du vill rensa cachen.
Klar!
du ska nu ha — istället för •
Rensa cachen, här har man slitigt sig halvt fördärvad och så var det bara att rensa cachen. Nåväl, alla gåtor är lätta när man fått svaret, ditt svar löste problemet.PazZze skrev:Gå in på ACP (adminkontrollpanelen) på förstasidan där, finns en massa knappar, en finns vid rubriken "Rensa cachen". Tryck på den knappen, konfimera att du vill rensa cachen.
Jag kanske bryter mot någon kardinalregel genom att fråga men vad är skillnaden mellan overall_header.htm, simple_header.htm och viewtopic_print.htm?
då jag typ aldrig använt phpBB3 och splittat tråd förrut, så får vara för denna gång
iaf:
overall_header.htm - Du får en fullständigt huvud på sidan (med menyer logga osv)
simple_header.htm - Du får bara nödvändigaste htmlstrukturen, ingen logga, inga navigering (dvs. kontrollpalel, faq osv.)
viewtopic_print.htm - När du skriver ut ett inlägg/tråd, då får du en sida som inte innehåller nått i grafik/formaterings väg typ.