Bannerstrul och saknar "redigera" & "citat"-knappar

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Farbror Atlas
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Bannerstrul och saknar "redigera" & "citat"-knappar

Inlägg av Farbror Atlas »

Kan börja med att säga att jag verkligen inte är en höjdare på det här med forumadministrering men jag har verkligen försökt med allt jag kan komma på. Jag använder en stilmall kallad "Oddyssey". Problemet är att när jag kör med den helt och hållet (dvs när jag har "mall", "tema" och "bildpaket" aktiverade) så går det inte att posta inlägg eller att skapa trådar. De alternativen saknas helt och hållet. Allt annat ser bra ut. Jag har tömt cache och jag har testat alla möjliga kombinationer av inställningar utan resultat. När jag använder "prosilver" som något av ovanstående alternativ så funkar det att posta och skapa trådar men då ser sidan helt knasig ut istället.

Adress till forumet: http://xblc.se/

Mitt andra problem är att det inte finns några "citat" eller "redigera"-knappar när man skriver inlägg. Jag har ställt in att det ska finnas samt gett behörighet men det verkar omöjligt att få fram. Detta var något som inte heller fanns med när jag körde med originalstilen (i mitt fall "prosilver"). Vad gör jag för fel?

Om någon vänlig själ har svar på mina frågor så vore jag evigt tacksam. Tack på förhand!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Bannerstrul och saknar "redigera" & "citat"-knappar

Inlägg av Kjell »

Hej farbror och välkommen hit, har du tittat på vad Oddyssey går mot för version, se länken nedan.
Om du har svenska så måste du skapa nya knappar själv eller kopiera engelska knapparna.
<forumrot>/styles/oddyssey/imageset/sv

Ang. Banner så har du den två gånger
http://xblc.se/styles/Odyssey/imageset/site_logo.png
Jag vet inte om du har editerat i overall_header.html, vilket man normalt inte gör.
Man kan ändra loggan i ACP -> STILAR -> Bildpaket eller i css filen.

http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4918
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Farbror Atlas
Ny medlem
Ny medlem

Re: Bannerstrul och saknar "redigera" & "citat"-knappar

Inlägg av Farbror Atlas »

Tack så hemskt mycket för hjälpen! :D

Nu funkar äntligen allt som det ska.
Skriv svar