Uppgraderingshjälp!

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Kirill
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Uppgraderingshjälp!

Inlägg av Kirill »

Hejsan igen!

Nu är det dags för oss på hundkoja.com att uppgradera till PhpBB 3 men då vi kör custombyggda sidor så är jag orolig att allt skulle braka åt fanders. Därför har jag tagit en dump via phpmyadmin på servern våran och skulle köra in den via min phpmyadmin. Nu är det så att phpmyadmin inte klarar av större filer än 16 MB :? Och jag har varit och pillat i lite inställningar och höjt sizen till 48 MB (32 MB från början) men inget hjälper. Och till det hela så har jag dragit hem forumets mapp från servern där alla filer ligger för att jag vill testa att uppgradera lokalt först och se om det går igenom eller icke pga det custombyggda sidorna!

Hade tänkt gett våra medlemmar phpBB 3 i julklapp på julafton men med tanke på att det strular till det för oss så kan det bli rätt svårt att hinna med detta :(

Skulle uppskatta om någon kunde komma med tips på hur jag ska förfara mig med detta. Har fått fria tyglar utav grundare till hemsidan men vill ogärna köra med 2 forum men går det inte så får det bli så! Går det då isf att låsa forumet så att inga nya poster kan komma in på det då?

Hälsningar
Kirill Admin och säkerhet på hundkoja.com
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

När man ändrar inställningar så i 98% av fallen så måste man starta om tjänsten.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Kirill
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Kirill »

Har startat om tjänsten bra många gånger utan resultat :/
The first things to check (or ask your host provider to check) are the values of upload_max_filesize, memory_limit and post_max_size in the php.ini configuration file. All of these three settings limit the maximum size of data that can be submitted and handled by PHP. One user also said that post_max_size and memory_limit need to be larger than upload_max_filesize.
Har varit och ändrat dessa och sen startat om tjänsten men inget händer :?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Ligger er hemsida på ett webbhotell på en server där webbhotellet har flera kunders webbplatser (sk "shared hosting")? Eftersom du säger att du startat om tjänsten så indikerar det att den ligger på VPS eller egen server.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av John Hjorth »

Hejsa Kirill,

Måske dette lille stykke software ved navn SQL Dump Splitter"may come in handy" i situationen, så du kan køre din konvertering lokalt som oprindeligt planlagt,mens du lige holder det online board disablet, mens du kører processen igennem for at undgå inkonsistenser i boardets indhold. Jeg har tidligere med succes anvendt dette værktøj til at få "shoe hornet" en umanérlig stor phpbb 3.0-database ind i min lokale XAMPP. - Det virkede perfekt. ;)
John Hjorth
Skriv svar