Nytt inloggningsproblem
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Nytt inloggningsproblem
aaaaa & bbbbb
Förbjudet tecken. Det är ju ett och-tecken. Som sitter ovanför siffran 6. Fast jag måste erkänna, att det ser konstigt ut.
Eller hur &&&&&&?
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Enligt mikado så kör han en ren RC7 och har användare med och (&) tecken i användarnamnet, men får inte skriva det.
Har satt att alla tecken ska få användas vid registrering.
Jag har provat att använda AAA&DDD som användarnamn och det fungerar hos mig, men det var en nyregistrering av användare.
Han beskriver också i PM att han inte får skriva & tecken i inloggningsrutan, vilket jag kan....
Vad jag har förutsatt är att mikado har en konverterad databas eftersom han skriver som han gör.
Förslag?
Fungerar vid: Alla tecken
Fungerar inte med: Alla tecken och siffror

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Jag tror att det är ett sätt att gå runt ett problem.
Men jag får inte in det i min skalle, om jag kan registrera en användare med & tecken, har även sökt i forumet och det fungerar också, varför skulle det då inte fungera på alla RC7 versioner utan mod?