skapa/svara knapp

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
MadeByMe
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

skapa/svara knapp

Inlägg av MadeByMe »

Har ett problem med phpbb 3 forumet,Finns ingen knapp skapa tråd/svara på tråd knapp hur fixar med detta? det är ganska jobbigt, finns inga knappar eller något, skulel vara skjyst medl lite hjälp här
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=4690

Svenska språkfilerna placeras före installation i <forumrot>\language\sv\*

Svenska knappar hämtas på samma plats som språkfilerna och dom ska placeras i <forumrot>\styles\prosilver\imageset\sv\* och <forumrot>\styles\subsilver2\imageset\sv\*

Och Välkommen hit MadeByMe :D
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Joint
Medlem
Medlem

Inlägg av Joint »

Jag tror jag har svaret, pröva byt namnet på mappen "en" till "sv" (styles\stilen\en). Kanske funkar. ;-)
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Joint skrev:Jag tror jag har svaret, pröva byt namnet på mappen "en" till "sv" (styles\stilen\en). Kanske funkar. ;-)
Det är ingen bra lösning. Då får man inga knappar om man har engelska inställt.

Om det inte finns några svenska knappar till ditt tema så är det bättre att skapa en katalog som heter sv och kopiera, inte flytta dit knapparna.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar