Inläggen är alltid nya oavsett urloggning
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Inläggen är alltid nya oavsett urloggning
När man loggar in och det är låt oss säga 1 nytt inlägg.
Jag läser INTE detta inlägg utan loggar ut med en gång, loggar in direkt igen, då är fortfarande samma inlägg markerat som nytt.
I php2 så "slocknar" inläggen om man agerar så, vad jag vill åstadkomma är att inläggen som var nya på tisdagen INTE är nya på onsdagen när jag loggar in igen, då jag valt att inte läsa alla.
har letat som en tok i inställningarna.
Hoppas någon förstog!
/J

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
....jag vill inte att dom inlägg jag inte läser kommer upp som nya nästa gång jag loggar in igen.
men det är ingen stor sak, det är lite irriterande bara att alla inlägg jag väljer att inte läsa, alltid står som "nya" inlägg varje gång jag loggar in, kan bli rätt många sidor "nya" inlägg om jag nu inte klickar "markera alla lästa"
När jag klickar på "visa nya inlägg" vill jag ju inte ha med dessa............som var nya sen förra gången jag logga in.
äsch, jag är nog bara spån som ser det som ett irritationsproblem, det är inte så i phpbb2 så det är väl en vanesak bara.
Även om det kan vara jobbigt o se alla dessa olästa som man själv då inte vill se, så kan man ju läsa det man vill o sen klicka på "Markera forumet som läst". Man kan inne på varje kategori/underkategori markera kategorin och/eller markera trådar som lästa.
Fördelen med det nya sättet är ju att om jag eller någon kommer in och man av någon okänd anledning loggas ut o får logga in på nytt så ligger de kvar, så man missar i a f inget. Eller att man sitter på jobbet o loggar in därifrån.. Men hinner inte kolla allt - Då är de väl bra att de ligger kvar när man kommer hem sen? Det var ia f vad några av våra användare tyckte vad jobbigt innan(phpBB2) - och det är ju för dem man har forumet.
Och jag tycker nog det är enklare att klicka på en avmarkerare än att sitta och lusläsa datum för senaste inläggen för att lista ut vilka som är nya. Det blir väl en vanesak också, precis som ibörjan med phpBB3 då det kändes ovant med profilen till höger i inläggen.. Skulle nog inte vilja ha tillbaka den t vänster nu.
# # #
Vill du ändra, kan du göra du det i ACP:
I ACP-> Allmänt->Serverkonfiguration->Belastningsinställningar (nedre blocket), kan du justera till så som du vill ha det.
Aktivera prickade trådar:
Indikerar om en användare har postat i en tråd. | [Ja] Nej
Lagrar läst/oläststatus i databasen istället för i en cookie. | [Ja] Nej
Aktivera trådmärkning för gäster:
Lagrar läst/oläststatus för gäster. Om inaktiverat är inlägg alltid lästa för gäster. | Ja [Nej]