Går inte till portal.php

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2004-04-18 04:01
Svar: 0

Går inte till portal.php

Inlägg av petrify »

Mitt forum har helt plötsligt tagit genvägen till index.php trots att den alltid ska gå till portal.php. Blir det så för er också eller är det min dator som det e fel på nu eller? :D

Jag har en index.html uppladdat med en kod som gör att den ska gå till portal.php men nu är det underligt att han går direkt till forumet... :?
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0

Inlägg av elis »

Du använder EZ-portal om jag minns rätt. Nej det har aldrig hänt mig med EZ-portal, däremot med MX-portal som inte moddar phpBB.

Är det när du kommer till portalen du får fel eller är det när du surfat runt på portalen som det med tiden blir fel?

Är det nummer två ska du fundera på om du har laddat upp filer nyligen. Kanske fick med någon omoddad fil som hänvisar till index.php.

Är det nr ett så har det blivit något fel på din index.html-fil. Kontrollera att den ligger kvar och ser ut som den ska.
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2004-04-18 04:01
Svar: 0

Inlägg av petrify »

Felet är att när man går till forumet via länken som jag skrivit här nere så kommer man till forumet och inte portalen. Den ska leta redan på index.html inte index.php.

Om jag tänker efter så kan det vara för att jag tog bort kod blocken för kalendern och nyaste bilden i väntan på hjälp för att dom skulle funka. Kanske e det som är felet. Ska prova... :roll:
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2004-04-18 04:01
Svar: 0

Inlägg av petrify »

Nej... nu har jag raderat all kod i alla filer som tillhörde kalender och nyaste bilden blocket på portalen men det är precis likadant... Man kommer till forumet och medlemerna gör det också... Vad kan vara fel... den kan juh inte bara ändra sig mitt i allt när jag inte gjort något... :cry:
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0

Inlägg av elis »

Såvitt jag kan se finns det ingen index.html-fil i din forumkatalog. Det verkar vara en server redirect där och det är något annat.
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2004-04-18 04:01
Svar: 0

Inlägg av petrify »

Så vad ska jag göra? :(
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0

Inlägg av elis »

Du har några tips här.

Ligger forumet under en Apache-server är .htaccess-fil det bästa.
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2004-04-18 04:01
Svar: 0

Inlägg av petrify »

elis skrev:Du har några tips här.

Ligger forumet under en Apache-server är .htaccess-fil det bästa.
ee jag hade den där index förut men det verkar inte vilja funka. Vad e htacess fil då?
:oops:
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0

Inlägg av elis »

Först kan du ju kolla om index.filen är kvar och hur koden i den ser ut.

.htaccess-fil används för att styra en Apache-server. Kolla först vilken server du har, är det något annat än Apache får du kolla vilket system de har för att ändra något sådant.

Eftersom filer med punkt i början är osynliga på Unix kan de vara krångliga att hantera. oftast är det lättast att använda ett webbgränssnitt för att skapa filen (om ditt webbhotell har ett sådant). Ett annat sätt är att byta namn på filen efter att den laddats upp.

Filen ska heta .htaccess och ligga i samma katalog som portal.php om det ska funka. Innehållet i den har du i den andra diskussionen.
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2004-04-18 04:01
Svar: 0

Inlägg av petrify »

elis skrev:Först kan du ju kolla om index.filen är kvar och hur koden i den ser ut.

.htaccess-fil används för att styra en Apache-server. Kolla först vilken server du har, är det något annat än Apache får du kolla vilket system de har för att ändra något sådant.

Eftersom filer med punkt i början är osynliga på Unix kan de vara krångliga att hantera. oftast är det lättast att använda ett webbgränssnitt för att skapa filen (om ditt webbhotell har ett sådant). Ett annat sätt är att byta namn på filen efter att den laddats upp.

Filen ska heta .htaccess och ligga i samma katalog som portal.php om det ska funka. Innehållet i den har du i den andra diskussionen.
Ja jag har tom. provat att ta bort index filen och ladda upp en ny med koden i...

Ska jag fråga supporten om vilken server dom använder?

alltså ska jag skriva i ett text dokument den där koden som står i andra tråden och sen döpa dokumentet till .htaccess??
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0

Inlägg av elis »

Ja .htaccess ska skrivas som vanlig text. Den ska ligga i den katalog som portal.php ligger i.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster