Önskar få hjälp med template

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
mikado
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 66
Blev medlem: 2007-08-15 19:57
Svar: 0

Önskar få hjälp med template

Inlägg av mikado »

Skulle behöva hjälp med att få fram en helt ny template till 3.x Någon som är duktig på det?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Önskar få hjälp med template

Inlägg av Kjell »

mikado skrev:Skulle behöva hjälp med att få fram en helt ny template till 3.x Någon som är duktig på det?
Är det färgsättning du är ute efter så prova den här tråden http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=4078
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
mikado
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 66
Blev medlem: 2007-08-15 19:57
Svar: 0

Re: Önskar få hjälp med template

Inlägg av mikado »

svågadalen skrev:
mikado skrev:Skulle behöva hjälp med att få fram en helt ny template till 3.x Någon som är duktig på det?
Är det färgsättning du är ute efter så prova den här tråden http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=4078
Provat, men det händer ju inget. Var ändrar jag färgerna i PHPBB?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Inlägg av Kjell »

1. Ändra färgen på sidan "ColorizeIt" som jag hänvisade till
2. Ladda ner filen lokalt på din dator
3. Packa upp filerna
4. Ändra kattalognamn från prosilver till prosilver_gul (om du vill ha gul)
5. Gå in i CFG filena 3st och ändra texten prosilver till prosilver_gul
6. Skapa en katalog under /styles som heter prosilver_gul (/styles/prosilver_gul)
7. Kopiera filerna som du har lokalt på din dator till prosilver_gul
8. Gå in i ACP/Style och aktivera prosilver_gul
9. Skapa en testanvändare och välj prosilver_gul som stil

Ta inte bort orginal stilarna.... det är bra att ha dom kvar om det skulle gå fel

Lycka till.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
mikado
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 66
Blev medlem: 2007-08-15 19:57
Svar: 0

Inlägg av mikado »

Vll ha forumet i #998675

eller

Nyans: 19
Mättnad: 36
Ljusstyrka: 127

eller

Röd: 153
Grön: 134
Blå: 117
samma färg, fast i olika hexadecimalt.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 10:38
Svar: 0

Inlägg av tumba25 »

I hex är det alltid RGB du ska använda.

/J
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Inlägg av Kjell »

tumba25 skrev:I hex är det alltid RGB du ska använda.

/J
Jag lämnar över till dig Tumba :D , jag tror inte mikado förstår vad jag har skrivit :(
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
mikado
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 66
Blev medlem: 2007-08-15 19:57
Svar: 0

Inlägg av mikado »

Jodå, men jag fixade det själv. Tog sin lilla tid, men jag är nöjd med resultatet. Tack i alla fall till de som gav råd.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster