Önskar få hjälp med template
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Önskar få hjälp med template
Skulle behöva hjälp med att få fram en helt ny template till 3.x Någon som är duktig på det?
Re: Önskar få hjälp med template
Är det färgsättning du är ute efter så prova den här tråden http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=4078mikado skrev:Skulle behöva hjälp med att få fram en helt ny template till 3.x Någon som är duktig på det?
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Önskar få hjälp med template
Provat, men det händer ju inget. Var ändrar jag färgerna i PHPBB?svågadalen skrev:Är det färgsättning du är ute efter så prova den här tråden http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=4078mikado skrev:Skulle behöva hjälp med att få fram en helt ny template till 3.x Någon som är duktig på det?
1. Ändra färgen på sidan "ColorizeIt" som jag hänvisade till
2. Ladda ner filen lokalt på din dator
3. Packa upp filerna
4. Ändra kattalognamn från prosilver till prosilver_gul (om du vill ha gul)
5. Gå in i CFG filena 3st och ändra texten prosilver till prosilver_gul
6. Skapa en katalog under /styles som heter prosilver_gul (/styles/prosilver_gul)
7. Kopiera filerna som du har lokalt på din dator till prosilver_gul
8. Gå in i ACP/Style och aktivera prosilver_gul
9. Skapa en testanvändare och välj prosilver_gul som stil
Ta inte bort orginal stilarna.... det är bra att ha dom kvar om det skulle gå fel
Lycka till.
2. Ladda ner filen lokalt på din dator
3. Packa upp filerna
4. Ändra kattalognamn från prosilver till prosilver_gul (om du vill ha gul)
5. Gå in i CFG filena 3st och ändra texten prosilver till prosilver_gul
6. Skapa en katalog under /styles som heter prosilver_gul (/styles/prosilver_gul)
7. Kopiera filerna som du har lokalt på din dator till prosilver_gul
8. Gå in i ACP/Style och aktivera prosilver_gul
9. Skapa en testanvändare och välj prosilver_gul som stil
Ta inte bort orginal stilarna.... det är bra att ha dom kvar om det skulle gå fel
Lycka till.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag lämnar över till dig Tumbatumba25 skrev:I hex är det alltid RGB du ska använda.
/J
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster


