Du har blivit avstängd från detta forum.
Kontakta webmastern eller administratören för mer information.
Fast...det är ju jag som är admin. Det går inte att öppna någon av sidorna, och då kan jag alltså inte heller logga in till administrationspanelen. Detta felmeddelande dök upp idag, men jag har inte ändrat några som helst inställningar de senaste dagarna. Har inte heller några andra admins som har kunnat ändra något. En medlem kunde gå in på sidorna som vanligt när han var inloggad idag, men när han loggade ut fick han samma meddelande.
Nästa fråga är, tycker jag, hur har din IP-adress i så fall hamnat i bantabellen?
Kör du någon MOD för att logga IP-adresser, och koppla dem till någon särskild aktivitet?
/marcus
PS!
Jag besökte sidan nu, och eftersom jag besökte sidan när du visade upp den på "Show-Off" så får jag upp samma felmeddelan.
Så det verkar som att ett besök på sidan går bra, nästa gång är du bannad...
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Jag provade just anonymouse men får då upp följande meddelande:
CBACK CrackerTracker blocked you because the Admin blocked your IP range, useragent or hostname from this board.
If you think you're banned without a reason please tell the Admin from this error message and ask him what happened that he has the possibility to unblock you.
Det verkar med andra ord vara CrackerTracker som spökar igen. Någon annan MOD har jag inte. Borde jag kanske installera om CT? (Hur gör jag i så fall det på bästa sätt? Räcker det med att ladda upp filerna igen eller borde jag radera något först?)
Jag var in och kikade i phpMyAdmin igår eftersom det nämndes i en liknande tråd, men ändrade inget eftersom jag inte visste hur man skulle göra. (Ska kolla om jag hittar någon hjälpsida för det när jag hinner)
Jag har nu tömt ban-filen och kan nå forumet igen, behövde inte göra något med CT. Förhoppningsvis händer det inte igen, eftersom jag inte har någon aning om vad som orsakade problemet...
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/