Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Hej
Jag ska flytta mitt forum till en annan domän.
Installerar man då ett nytt forum på nya domänen och sedan kör in sin senaste backup. Antar att det inte är så enkelt
Min frågan är nu vad behöver justeras i vilka dokument för en lyckad flytt.
Stäng av ditt forum, under ACP Generell konfig., så att ingen postar och det försvinner för dig.
Ladda ner alla dina filer
gör en komplett backup på databasen (anv. helst phpMyAdmin eller liknande).
Ändra i filen "config.php" så att alla uppgifter om databas stämmer med din nya databasserver.
Importera databasen på din nya databasserver, med phpMyAdmin helst och ändra några uppgifter som har med domän och sökväg att göra. (Attans kommer inte åt någon phpBB3-databas, så exakt hur det heter får jag leta upp senare... eller om någon annan bistår med den kunskapen...)
Ladda upp alla filer.
Öpnna ditt forum. nu ska allt fungera.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
marcus skrev:Hmmmm... förklara... (är det bara jag som är dum nu?).
/marcus
Bara lite , nej, men är det bara användare man vill ha så är det http://www.posten.nu (är redan upptagen) osv som gäller säkert en massa som loggar in... sedan är ju frågan om man vill ha dom användarna... det är en annan storry
Edit: Eller låta forumet vara öppet för gäster..... många spam och många användare