Om någon lägger upp en länk i forumet så öppnas länken i samma fönster alltså forumet är borta om man då stänger det visade fönstret.
Hoppas ni förstod det där
Så min fråga är kan jag styra länkarna så att dom öppnas i ett nytt fönster istället.
/P
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kod: Markera allt
<!-- BEGIN url --><a href="{URL}" class="postlink">{DESCRIPTION}</a><!-- END url -->Kod: Markera allt
<!-- BEGIN url --><a href="{URL}" class="postlink" target="_blank">{DESCRIPTION}</a><!-- END url -->Kod: Markera allt
// matches a xxxx://aaaaa.bbb.cccc. ...
$magic_url_match[] = '#(^|[\n\t (])(' . get_preg_expression('url_inline') . ')#ie';
$magic_url_replace[] = "'\$1<!-- m --><a href=\"\$2\">' . ((strlen('\$2') > 55) ? substr(str_replace('&', '&', '\$2'), 0, 39) . ' ... ' . substr(str_replace('&', '&', '\$2'), -10) : '\$2') . '</a><!-- m -->'";
Kod: Markera allt
// matches a xxxx://aaaaa.bbb.cccc. ...
$magic_url_match[] = '#(^|[\n\t (])(' . get_preg_expression('url_inline') . ')#ie';
$magic_url_replace[] = "'\$1<!-- m --><a target=\"_blank\" href=\"\$2\">' . ((strlen('\$2') > 55) ? substr(str_replace('&', '&', '\$2'), 0, 39) . ' ... ' . substr(str_replace('&', '&', '\$2'), -10) : '\$2') . '</a><!-- m -->'";
Kod: Markera allt
// matches a "www.xxxx.yyyy[/zzzz]" kinda lazy URL thing
$magic_url_match[] = '#(^|[\n\t (])(' . get_preg_expression('www_url_inline') . ')#ie';
$magic_url_replace[] = "'\$1<!-- w --><a href=\"http://\$2\">' . ((strlen('\$2') > 55) ? substr(str_replace('&', '&', '\$2'), 0, 39) . ' ... ' . substr(str_replace('&', '&', '\$2'), -10) : '\$2') . '</a><!-- w -->'";
Kod: Markera allt
// matches a "www.xxxx.yyyy[/zzzz]" kinda lazy URL thing
$magic_url_match[] = '#(^|[\n\t (])(' . get_preg_expression('www_url_inline') . ')#ie';
$magic_url_replace[] = "'\$1<!-- w --><a target=\"_blank\" href=\"http://\$2\">' . ((strlen('\$2') > 55) ? substr(str_replace('&', '&', '\$2'), 0, 39) . ' ... ' . substr(str_replace('&', '&', '\$2'), -10) : '\$2') . '</a><!-- w -->'";Hej, något som jag vet är att det ska finnas en mod som zoomar bilder (nytt fönster). Men vad den heter är är bortblåst just nu, se exempel här: http://startrekguide.com/forum/f62-phpb ... b8e0f91143PSON skrev:Det funkar jättebra.PSON skrev:Toppentack det ska provas
Men kan man få bifogade filer "bilder" att på samma sätt öppnas i nytt fönster?
Någon som vet?
/P

Kod: Markera allt
With: // matches a xxxx://aaaaa.bbb.cccc. Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster