Behöver lite hjälp
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Behöver lite hjälp
Hej allihop.
Har nyligen installerat Phpbb 2.0.8.
Nu är det så att jag använder mig utav frames på sidan. Klickar jag sedan på forumlänken så öppnas den i main.
Problemet är när man skall klicka på här för att komma tillbaks till index (Klicka Här för att återvända till Forum index), då tar forumet över hela sidan och man får klicka Bakåt i explorer. Någon som förstod vad jag skrev och har någon lösning?
MVH / Ahlis
Har nyligen installerat Phpbb 2.0.8.
Nu är det så att jag använder mig utav frames på sidan. Klickar jag sedan på forumlänken så öppnas den i main.
Problemet är när man skall klicka på här för att komma tillbaks till index (Klicka Här för att återvända till Forum index), då tar forumet över hela sidan och man får klicka Bakåt i explorer. Någon som förstod vad jag skrev och har någon lösning?
MVH / Ahlis
Re: Behöver lite hjälp
Vart ligger sidan då?
Re: Behöver hjälp (fortsättning)
Löser problemet sig om du läser tråden elis tipsa om?
Hej
Det verkar vara något liknande i allafall som elis tipsade om. Har inte provat laggt till koden.
Kan försöka förklara lite bättre. Är inte så haj på phpkodning
Det är så att hemsidan består utav flera frames. En top, en left och en main. Klickar man på länken forum, så öppnas det i main. Det är sen när man t.ex har skrivit ett inlägg och skall klicka tillbaks till forumindex som ramarna försvinner och forumet tar över.
Det elis tog upp var väl om man skriver in hela sökvägen
ex. http://www.roslagsloppet.com/form... osv. Det felet har jag iofs också. Koden han skrev kanske löser båda problemen, eller?
Ska sätta mig ner och läs det lite nogrannare. Se om jag lyckas lägga till den koden.
Den såg ut att innehålla engelska. Men det kanske man kan redigera själv.
Kan försöka förklara lite bättre. Är inte så haj på phpkodning
Det är så att hemsidan består utav flera frames. En top, en left och en main. Klickar man på länken forum, så öppnas det i main. Det är sen när man t.ex har skrivit ett inlägg och skall klicka tillbaks till forumindex som ramarna försvinner och forumet tar över.
Det elis tog upp var väl om man skriver in hela sökvägen
ex. http://www.roslagsloppet.com/form... osv. Det felet har jag iofs också. Koden han skrev kanske löser båda problemen, eller?
Ska sätta mig ner och läs det lite nogrannare. Se om jag lyckas lägga till den koden.
Jag rekommenderar att man inte använder ramar. Du måste modifiera ditt forum en del för att få det att funka.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Hej igen
Okej. Har pratat med dom andra och vi lägger ner att öppna sidan i main och istället öppna forumet i en ny sidan. Då tänkte vi att man kanske kan lägga in en knapp (bild) under menyn över forumet där man kan klicka på för att stänga sidan istället för att man bara kan stänga den med krysset uppe i högra hörnet?
Re: Hej igen
Jag kan inte koden för hur man stänger ner sidor men det du säger om att lägga in en bild i menyn går nog bra. Har för mig att det är overal_header.php i din template som du lägger in koden i. Fel?Ahlis skrev:Okej. Har pratat med dom andra och vi lägger ner att öppna sidan i main och istället öppna forumet i en ny sidan. Då tänkte vi att man kanske kan lägga in en knapp (bild) under menyn över forumet där man kan klicka på för att stänga sidan istället för att man bara kan stänga den med krysset uppe i högra hörnet?
Re: hej
Ahlis skrev:Ska kolla det du skrev och så kanske man kan hitta koden på någon annan sida. Vet du om det är någon speciellt när man använder php eller funkar även vanliga koder i det?
Nu e inte jag expert men visst går det att använda html i php dokumenten.
Mitt forum... http://www2.hemsida.net/petrify/
Alla tpl-filer består inte av något annat än ren och skär HTML-kod.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst




