Föränding i mest poäng mod

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Joakim
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 2003-10-19 18:26
Svar: 0

Föränding i mest poäng mod

Inlägg av Joakim »

Jag har installerat en mod där man kan se vem som skrapat ihop mest poäng på forumet. Nu skulle jag vilja göra ett par förändringar. Först skulle jag vilja lägga in poängen på en ny rad så att de blir helt vertikala oavsett hur långt användarnamnet är. För det andra skulle jag vilja ha användarens avatar ovanför namnet.

Så här ser min ut: http://www.bodydrag.com/forum/top_posters.php
Så här skulle jag vilja ha det ungefär: http://www.pwaworldtour.com/pwa.sys/sailors/ranks,1,M

Går detta att fixa ?
Feel the Force !
windsurf.se
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Det borde ju räcka med att du ändrar i viewtopic_body.tpl i mappen templates/<template-namn>/. Det handlar om att ändra lite HTML.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Joakim
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 2003-10-19 18:26
Svar: 0

Inlägg av Joakim »

Den sidan har en egen .tpl-fil i top_posters_body.tpl, men det kvittar.

Ja, hade det varit så enkelt så. Jag har försökt ta lite kod från viewtopic_body.tpl där avataren är med, men det funkar inget vidare....
Feel the Force !
windsurf.se
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2004-04-18 04:01
Svar: 0

Inlägg av petrify »

Vart hittade du den moden? :lol:
Joakim
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 2003-10-19 18:26
Svar: 0

Inlägg av Joakim »

Feel the Force !
windsurf.se
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2004-04-18 04:01
Svar: 0

Inlägg av petrify »

Kul ska exprimetera med den jag med :lol:
Joakim
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 2003-10-19 18:26
Svar: 0

Inlägg av Joakim »

Är tyvärr inte så bra på html, så förslag är välkomna :)
Feel the Force !
windsurf.se
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst