Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag har ju laddat ner phpBB3 RC1 och laggt upp det. Allting fungerar förutom att skriva nya trådar.. Har läst igenom andras ämne om samma problem, och hittade en sida där man kunde ladda ner svenska icon för phpBB3.. Har ju laggt in det i mappen som beskrivningen i de andra ämen visade. Men lyckades ej få det fungera endå.
Läste någonstans att man skulle avinstallera det svenska språket och sedan installera med de svenska iconen i.. Men fattar inte riktigt vad de menade med avinstallera, är det vara ta bort mapparna eller hur gör man?
ACP/Forums/Forum permissions Där väljer du det/dom forum du vill ändra inställningarna för (det går att välja flera). Om du vill ändra rättigheterna för alla forum i en kategori väljer du kategorin i den undre rutan.
Sen ställer du in rättigheterna för dom olika användargrupperna var för sig, om dom ska ha olika rättigheter.
När du skapar ett nytt forum kan du välja att kopiera (ärva) rättigheter från ett annat forum så behöver du bara göra inställningen 1 gång om du ska ha samma rättigheter på alla forum.
Har du installerat det svenska språkpaketet? Och dom svenska knapparna?
Hämta hem och packa upp språkpaketet och kopiera mappen sv till <forumroot>/language sen hämtar du knapparna, pakcar upp dom och kopierar mappen sv till <forumroot>/styles/prosilver/imageset.
Sen går du till ACP/styles/language packs och installerar språkpaketet därifrån.
Om du installerat språkpaketet men glömde knapparna tror jag du måste avinstallera språkpaketet först och sen installera den igen (osäker på detta).
Sådär, har installerat om språkpaketet + la in svenskt icon innan jag installerade ner språkpaketet.. Men iconen är fortfarande på engelska.. Har ju laggt de svenska iconen i styles -> prosilver -> imageset..
Ska jag testa att flytta över de svenska iconen till mappen "en" då eller?
Kan säga att de svenska iconen fungerar nu.. Gick in och kollade precis innan jag tänkte tömma cachen och det hade ändrats..
Så tror det nog bara behövde lite tid på sig att ändras..