Kan ej skriva trådar

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Kimpan24
Medlem
Medlem
Svar: 0

Kan ej skriva trådar

Inlägg av Kimpan24 »

Jag har ju laddat ner phpBB3 RC1 och laggt upp det. Allting fungerar förutom att skriva nya trådar.. Har läst igenom andras ämne om samma problem, och hittade en sida där man kunde ladda ner svenska icon för phpBB3.. Har ju laggt in det i mappen som beskrivningen i de andra ämen visade. Men lyckades ej få det fungera endå.

Läste någonstans att man skulle avinstallera det svenska språket och sedan installera med de svenska iconen i.. Men fattar inte riktigt vad de menade med avinstallera, är det vara ta bort mapparna eller hur gör man?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Du måste ställa in rättigheterna i ACP.

ACP/Forums/Forum permissions Där väljer du det/dom forum du vill ändra inställningarna för (det går att välja flera). Om du vill ändra rättigheterna för alla forum i en kategori väljer du kategorin i den undre rutan.

Sen ställer du in rättigheterna för dom olika användargrupperna var för sig, om dom ska ha olika rättigheter.

När du skapar ett nytt forum kan du välja att kopiera (ärva) rättigheter från ett annat forum så behöver du bara göra inställningen 1 gång om du ska ha samma rättigheter på alla forum.

/J
Användarens profilbild
Kimpan24
Medlem
Medlem

Inlägg av Kimpan24 »

Tack, iconen har kommit fram nu, men det står på engelska och jag vill ju ha de svenska iconen. Vad ska jag göra?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Har du installerat det svenska språkpaketet? Och dom svenska knapparna?

Hämta hem och packa upp språkpaketet och kopiera mappen sv till <forumroot>/language sen hämtar du knapparna, pakcar upp dom och kopierar mappen sv till <forumroot>/styles/prosilver/imageset.

Sen går du till ACP/styles/language packs och installerar språkpaketet därifrån.

Om du installerat språkpaketet men glömde knapparna tror jag du måste avinstallera språkpaketet först och sen installera den igen (osäker på detta).

/J
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Jag har för mig att man rättat till det, så det ska räcka med att lägga upp de svenska knapparna på rätt plats så fungerar det sedan.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kimpan24
Medlem
Medlem

Inlägg av Kimpan24 »

Har laggt allt på sin plats, men det är fortfarande engelskt icon.. Ska testa installera om språkpaketet som du sa tumba.

Men när man avinstallerar det, ska man trycka på "ta bort" inne på system -> språkpaketet?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Japp, stämmer.

Vet inte om den raderar filerna då, kolla det för säkerhets skull innan du installerar igen.

Jag utgår från att du har kommit ihåg att ändra språk i din profil och ev standardspråk för forumet.

/J
Användarens profilbild
Kimpan24
Medlem
Medlem

Inlägg av Kimpan24 »

Sådär, har installerat om språkpaketet + la in svenskt icon innan jag installerade ner språkpaketet.. Men iconen är fortfarande på engelska.. Har ju laggt de svenska iconen i styles -> prosilver -> imageset..

Ska jag testa att flytta över de svenska iconen till mappen "en" då eller?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Rekomenderar inte att du flyttar dom till en.

Du har väl kopierat dom till styles/prosilver/imageset/sv? Jag var kanske lite diffus om det.
Fungerar Svenska i övrigt (texter)?

/J
Användarens profilbild
Kimpan24
Medlem
Medlem

Inlägg av Kimpan24 »

Ja, jag har valt svenskt text både i foruminställmingar och vid mina profil inställningar, så allting är på svenska förutom iconen..
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Prova att tömma cachen i din webbläsare.

Ska titta lite närmare på det senare ikväll om ingen annan har något bra.

/J
Användarens profilbild
Kimpan24
Medlem
Medlem

Inlägg av Kimpan24 »

Kan säga att de svenska iconen fungerar nu.. Gick in och kollade precis innan jag tänkte tömma cachen och det hade ändrats..
Så tror det nog bara behövde lite tid på sig att ändras..

Tack för hjälpen iaf ;)
Skriv svar