Kan man inte hindra spamrobotar registrera genom att döpa om länken den söker för att registrera?
Istf: "profile.php?mode=register&" ändra register till nåt annat. Döpa om länken och php-filen den länkar till?
Är jag fel ute?
/H
Hindra spam-robotar med omdöpt registrering?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Teoretisk så är du rätt ute, men i praktiken orsakar det nog mycket huvudvärk när ev. MODs med mera ska in...
Men ja, det skulle gå att göra.
Jag har ett forum där jag helt raderat möjligheten att lägga till användare... menar att jag inte bara tagit bort länken "Registrera", utan att jag även tagit bort möjligheten att ta emot det som skickas när man klickar på "submit" på sidan för registrering.
Notera dock att dessa filer hänger ihop med hantering av profilen, så att man råkar omöjliggöra uppdatering av profil i samma veva.
/marcus
Men ja, det skulle gå att göra.
Jag har ett forum där jag helt raderat möjligheten att lägga till användare... menar att jag inte bara tagit bort länken "Registrera", utan att jag även tagit bort möjligheten att ta emot det som skickas när man klickar på "submit" på sidan för registrering.
Notera dock att dessa filer hänger ihop med hantering av profilen, så att man råkar omöjliggöra uppdatering av profil i samma veva.
/marcus