my sql

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

sigun004
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

my sql

Inlägg av sigun004 »

jag tänkte lägga upp ett forum på min dator för att testa innan jag lägger upp det på ett annat, men jag fattar inte hu my sql funkar som man behöver eller kan man lösa det på ett annat sätt?

kan någon hjälpa mig.
sigun004
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Testa att köra "WAMP", ladda ner det från wampserver.com.

Du får en komplett webbserver, och MySQL ingår. Du sköter MySQL enkelt från phpMyAdmin (som ingår i WAMPserver).

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
sigun004
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av sigun004 »

tack ska testa
sigun004
sigun004
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av sigun004 »

jag klarar inte konfigurera httpd.conf filen rätt kan någon förklara exakt vad jag ska göra eller hjälpa mig eftersom jag inte fattar
sigun004
sigun004
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av sigun004 »

är det något skumt man måste göra för att få apache att funka för jag lyckas inte med det.
sigun004
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av John Hjorth »

Hejsa sigun,

Ikke for at gå i rette med marcus's råd, men snarere ment som et muligt alternativ.

Jeg bruger selv XAMPP som lokalserver, og den har jeg stor fornøjelse af. Jeg kører phpBB 2.0.x, phpBB Plus, phpBB 3.0 og phpBBFM på den. For de tre første gælder, at der ingen justeringer skal foretages af XAMPP overhovedet for at køre disse, mens mod rewrite engine skal justeres for den sidste i XAMPP.

XAMPP virker umiddelbart lige efter installation, du er "on the fly" med det samme.
John Hjorth
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

sigun004 skrev:är det något skumt man måste göra för att få apache att funka för jag lyckas inte med det.
Har du läst någon guide?

Att köra en webbserver är inget jag rekommenderar om man inte känner sig bekväm med att läsa tjocka manualer. Dessutom innebär det en säkerhetsrisk om man inte förstår hur en webbserver fungerar, vad den gör, eller hur HTTP-protokollet är beskaffat.

Det kan vara klokare att installera ett paket (WAMP eller XAMP) och inte öppna servern för åtkomst utifrån. Använd hellre ett riktigt webbhotell eller ha en separat maskin på ditt lokala nätverk som du kör Linux och en webbserver på och som ligger i DMZ (detta kan du ställa in i din router).
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Skriv svar