Flytta användare
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Flytta användare
Jag undrar hur man ska göra för att ta med användare från en "lokalt" forum till ett forum som jag gjort iordning på "nätet"?
Jag har samma modar i bägge forumena,
Jag har tillgång till phpmyadmin i bägge.
Är det något som man ska tänka till lite extra på?
/Anders
T.ex. tilldelas varje användare ett unikt idnummer, då alla nya forum börjar räkna upp från 2 så kommer det troligen att uppstå problem med icke-unika idnummer.
Vidare kopplas idnummret till en massa olika ställen i databasen, t.ex. grupptillhörigheter. OBS! Alla användar tillhör minst 1 grupp, även de som under sidan grupper ser ut att inte tillhöra någon grupp.
Det finns en massa som kan gå fel... men har man tid över så kan man ju ha roligt och lägga sin tid på det.
/marcus
om du kör exakt samma version av forumet och alla moddar så är det bara att kopiera hela databasen och ersätta den som redan finns... vips, det fungerar
Jag löste det på ett annat sätt, jag bad alla som har reggat sig på det förra forumet att nyregga sig på det nya och vips så funka det med.
Fast med mycket mindre jobb tror jag
Jag provade med att lägga in phpbb_user i det nya forumet men databasen gnällde, då slängde jag iväg ett mail till alla. Jag vill inte förstöra det nya forumet.
Men jag kommer att testa att flytta forum senare, bara för att testa