Hinder för icke svenskspråkiga att göra inlägg. SPAMSKYDD
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Hinder för icke svenskspråkiga att göra inlägg. SPAMSKYDD
All spam är nu engelsk och inga adressater verkar svenska, så en mod som spärrar ut alla maskiner och människor som inte fattar svenska skulle vara super bra. DET KUNDE VÄL MASSOR AV SVENSKA FORA HA GLÄDJE AV!?
Jag har konstruerat många enkla frågor som man måste vara svenskspråkig för att klara. Först sedan släpps man in på Nytt inlägg/Svara.
Finns redan något liknande? Blir det problem med automatiskt hackande maskiner som finner svaren, eller andra problem? Kan någon skapa en sån mod? Kanske med hjälp av liknande som redan finns?
(Såg förövrigt ett listigt porrspam som kommit igenom även på detta forum just idag när jag letade efer inlägg om spamspärrar. Det var skrivet på engelska och skulle knappast klarat den språkspärr jag söker.)
Med hopp om räddning. Vi kanske är några fora som skulle kunna bjuda den som räddar oss på en brakfest eller liknande.
(Min epost finns naturligtvis under mitt anväändarnamn.)
HA DET!
Kan någon kanske bedöma hur mycket programmering som behövs, räknat i arbetstid. Svaren på mina frågor kräver fem tecken. Jag vet inte heller om man behöver växla fråga för att det inte svaren skall kunna knäckas för lätt. Det är väl risk, men fem varianter (på samma princip) borde nogl räcka.
DEt måste väl vara många av er som har samma problem. De som använt lösningen med att kräva registrering av alla som skall skriva lär väl ändå ha stora problem antar jag. På en knapp vecka fick vi nu c:a 80 nya registrerade. Om man dessutom lägger in en funktion för godkännande av varje registrerad, blir det ju rätt säkert, men då är det verkligen inte lätt för en ny besökare att kunna göra ett spontant inlägg på prov.
DEt är ju också rätt troligt att det finn något liknande på ett annat språk. Hur man nu hittar det?
Så jag säger det igen: Hjälp!
tex.
http://www.phpbbhacks.com/download/6697
finns flera andra, titta lite där