Problem att koma igång med mysql

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

nisse74
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Problem att koma igång med mysql

Inlägg av nisse74 »

Jag har installerat mysql-5[1].0.24a-win32
Och vad jag har fattat så skall men efter installationen gå till mappen bin för mysql och starta mysqladmin.exe och skriva in användar och lösen efter den läst färdigt.

Men när jag drar igång mysqladmin.exe så öppnar den och läser en massa filer och sedan stängs rutan ner Så jag undrar lite var felet ligger eller vad gör jag för fel??
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Du har antagligen konfigurerat något fel.

Vore det inte enklare om du använde dig av ett webbhotell istället för att göra det själv?
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
nisse74
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av nisse74 »

Lite onödigt eftersom jag har en gammal dc/ftp server som jag skulle göra om till webb
nisse74
Aktiv medlem
Aktiv medlem

admintools

Inlägg av nisse74 »

Vet någon om hur mysql5 är uppbyggd de guider jag har hittat så skullman gå in i bin winmysqladmin.exe och sedan skriva av. å lösen.. men denna fil finns inte med
där emot har jag hittat adminstools är ett fristående program till mysql är det man skall använda???
Znocko
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Znocko »

Hej Nisse.

Jag har samma problem som dig, man hinner inte se vad som händer när mysqladmin.exe drar igång sen stänger ner.

Hoppas att det finns någon där ute som har ideér på vad det är.

/Znocko
Skriv svar